Beritaron Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Kan ikke se at dette ligger i pakkebrønnene, gjorde et par raske søk på Google, men har ikke tid til å lete noe særlig nå. Må installere Citrix-klient som er avhengig av denne pakken. Endret 12. juni 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Den heter libmotif3 for ubuntu sudo apt-get install libmotif3 edit: beklager, du skulle ha v2.3.1, da kan du installere libmotif2, men libmotif3 fungerer, jeg installerte den når jeg skulle installere citrix klient på ubuntu maskinen min Endret 11. juni 2009 av Equerm Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Den heter libmotif3 for ubuntu sudo apt-get install libmotif3 edit: beklager, du skulle ha v2.3.1, da kan du installere libmotif2, men libmotif3 fungerer, jeg installerte den når jeg skulle installere citrix klient på ubuntu maskinen min Takk for svar. Høres ut som du er rette mannen til å kunne hjelpe meg litt Hvordan installerte du Citrix-klienten? Lastet ned RPM-pakke av både klienten og openmotif, gjorde deretter en sudo alien 'pakke', og installerte. Prøvde å starte programmet med icaclient som ikke funker, finner ikke igjen disse pakkene i pakkebehandleren heller, har aldri måte bruke alien før og vet ikke om det kan innebære noen problemer. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Du kan laste ned denne versjonen pakk ut fila og kjør sudo ./setupwfc for å starte installasjonen, det er vel den riktige måten å gjøre det på Endret 11. juni 2009 av Equerm Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Takker, ser ut til å fungere greit så langt. Hva menes med disse punktene? *CTX_code EP_T_A34320 Select an option: 1. I accept 2. I do not accept *Do you want to integrate the desktop to Gnome or KDE? *Do you want to use GStreamer? Husker ikke akkurat hva det stod her, men svarte ja ... EDIT: Finner programmet i menyen, men ingenting skjer når jeg tryker på ikonet :/ Endret 11. juni 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg er ikke riktig person til å svare på det men jeg kjørte gjennom setupen med alle default svarene og det fungerer Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Hva gjorde du for å åpne programmet? Ligger i menyen, men skjer ingenting når jeg klikker på ikonet :/ Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg har opplevd at ikonet linker til feil plass, sjekk i mappa som blir linket til hva annet som er der, jeg husker ikke hvilken fil som ble brukt for å starte programmet. Jeg tror filen heter pnagent ... ? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Finner ingen pnagent, filen ikonet er adressert til er 'wfcmgr'. Prøvde å klikke på wfica, men da fikk jeg følgende beskjed: Client Error Error in configuration file. Section "ApplicationServers" must contain av entry "". Er iallefall et stykke på vei, skal se om jeg finner en tutorial så jeg kan sette meg litt inn i dette etter jobb. EDIT: libmotif3 er v 2.2.3-4, vil denne funge da 2.3.1 er nyeste og er satt opp som avhengig pakke? Endret 11. juni 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ah riktig, der er en config fil et sted, jeg skal sjekke hva som er i den når jeg kommer meg hjem til laptopen min Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Fant en fin tutorial her, testet på hjemmePC'en, og ser ut til å funge fint her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1105855 Blir spennende å se om jeg kan bruke Linux på jobben in morgen Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Tror det der var noe ala det jeg gjorde ja Kanskje jeg skal lage til en endring i scriptet til citrix der libmotif blir installert og man fikser den slik at det faktisk fungerer med en gang? Så selge den til citrix Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Alt ser ut til å være oppe å gå nå, men har et merkelig problem, ser ut til at venstre museknapp ikke vil fungere som den skal på Windows sitt panel. Høyreknappen fungerer som den skal, og når jeg åpner de få vinduene jeg har mulighet til ved bruk av høyreknappen, fungerer venstre uten problemer. LØST: Kjørte i eget vindu i steden for å integrere til Gnome-desktoppen. Endret 12. juni 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå