vargaz Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei, vi har over 400 pc'er rundt om på forskjellige skoler. Det er ingengrunn til at disse skal være på hele døgnet, jeg ønsker derfor å ha muligheten til å slå de av, helst ved hjelp av et enkelt program. Eksisterer noe slikt fra før, eller må jeg lage det selv? Ønsker helst ikke å bruke batch script, men hvis jeg er nødt så er jeg vel nødt. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei. Jobber du ved denne skolen eller? http://users.telenet.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Nei, jobber i IT-avdelingen til kommunen, har ansvaret for 8 skoler som er spredt utover. Ca 30min i hver retning til de skolene som er lengst unna. 8.4 Can I poweroff a group of remote pc's? Not directly, but you can create a batch file that calls poweroff.exe with command-line options for each pc. Ser det eventuelt blir den da... Ser også denne wake on lan funksjonen, hadde jeg fått startet alle maskinene også, så hadde jo det vært gull. Litt dumt om jeg må bruke batch som sagt, noen som vet om noe annet program, eller som har masse kunnskap om det programmet som allerede er blitt linket? ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 7. oktober 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det eneste som bekymrer meg er at du ikke vet om google.com, når man jobber innen IT burde det være første stopp ved eventuelle hinder. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Har du ikke noe å komme med av relevanse kan du egentlig bare droppe å skrive. Google er flott det, men spør etter programmer folk her på forumet her har erfaring med, slik at jeg slipper å gå i fullt av blindgater. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg regner med at det er domene-PC-er. Da burde vel shutdown.exe kunne gjøre jobben? Sjekket hjelpefilen for den? Når det gjelder wol er det relativt simple saker. Finn et script på google som sender en magic packet til et adresserom og planlegg kjøring av denne fra en lokal server. Pass på eventuelle lag3 switcher og brannmurer som kan finne på å stoppe den. Lenke til kommentar
docp Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 På jobben har vi Altiris for å styre utrulling av programvare og installasjon av OS, etc.. I det systemet er det fasiliteter for å skru av og på PC-er etter skjema, primært for å rulle ut en programvarepakke midt på natten eller reinstallere en brukers PC på en helg. Men det burde ikke være noe i veien for å konfigurere denne til å håndtere det du er ute etter. Men, på den andre siden.. "KISS" sleng en batch-fil som kaller shutdown i scheduled tasks på et gitt tidspunkt og ikke tenk mer på saken // Dr. P Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Er jo bare og lage en .bat fil og legge inn en linje med følgende kode: shutdown -s -f -t 5 Så er det bare og rulle dette ut gjennom GPO:P Endret 22. juli 2009 av pannelars Lenke til kommentar
TroubleDouble Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Hei, vi har over 400 pc'er rundt om på forskjellige skoler. Det er ingengrunn til at disse skal være på hele døgnet, jeg ønsker derfor å ha muligheten til å slå de av, helst ved hjelp av et enkelt program. Eksisterer noe slikt fra før, eller må jeg lage det selv? Ønsker helst ikke å bruke batch script, men hvis jeg er nødt så er jeg vel nødt. Er redd du ikke kommer utenom ett batch script dessverre. Du kan restarte en maskin i ett domene ved å kjøre: shutdown -m \\computername -r Flere detaljer her: http://www.computerhope.com/shutdown.htm Du kan starte en maskin over nettverket ved å benytte wake-on-lan. De aller fleste maskiner har dette på som standard i dag. Du må vite mac adressen på maskinene dine for at dette skal fungere. System Center Configuration Manager 2007 lar deg også gjøre dette. Men det er kanskje litt langt å gå bare for muligheten til å skru av og på maskiner. Endret 26. juli 2009 av Alslinet Lenke til kommentar
satheesh.net Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Hva med programmet fra DameWare - NT Utilities? Veldig mange gode funksjoner der! -> http://www.dameware.com Endret 19. september 2009 av Satheesh Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 jeg har selv prøvd å bruke shutdown.exe men jeg har ikek fått det til å fungere noe særlig bra over nettverk. jeg har også prøvd med PSTools som har funksjoner for dette. Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Slik jeg forstår det vil du slå av alle PC-ene hver dag f.eks. klokken 18.00? Da er det enkleste dere kan gjøre å legge inn en Task Schedule/oppgaveplanlegging i GPO for klient-OU-en som gjør dette hver dag. Trenger ikke lage batchskript hvis du bare skal slå maskinen rett av. Bruk vanlig shutdown-kommando i oppgaven dere setter opp. Ingen vits å bruke poweroff eller andre applikasjoner. Edit: så nå at Dr. P allerede hadde foreslått dette Endret 7. oktober 2009 av novastrum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå