MagnarP Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Høres mer ut som at siden du allerede vet at piratkopiering eksisterer på 360, så ønsker du umiddelbart å dra slutningen at det er årsaken. Du er overhodet ikke interessert i å se på andre faktorer, ei heller som påpekt av andre alle de manglende elementene i din slutning. Du kunne like gjerne bare postet det motsatt vei. Undersøkelse viser at piratkopiering florerer, konklusjon er dårlige salgstall. Hvorfor tror du PSP selger dårlig med spill? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hvorfor tror du PSP selger dårlig med spill? Mest fordi PSP ikke har hatt et bra spill på over ett år. Kanskje noe pga. piratkopiering også, men mest at det ikke har vært noen særlig gode titler. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Og jeg tror også at 360 bare har en liten periode uten noen særlig gode spill akkurat nå, men det tar seg nok opp igjen. Det kommer mange knakandes gode titler til xbox 360 fremover, så det der kommer nok til å snu. Uansett syns jeg ikke MagnarP hadde noe saklig argument i post 1. Og hva vil du frem til egentlig? Høste kritikk for dårlig kilde og hatmeldinger fra fanboys? eller hva er hensikten med denne tråden? Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Så lenge det ikke kommer noe kilde for salgstallene og hvilke salgsveier disse er basert på, er tråden fullstendig uten mål og mening. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Magnar kom med ett godt argument på hvorfor DINE tall og meninger er riktige. Det du fremviser er spekulasjoner! Om du hadde kunnet ett snev av økonomi så vil du se att alt går opp og ned. Man er nødt til og se ett gjennomsnitt, ikke hvor bra uke 24 2009 er iforhold til uke 24 2008 var. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Selv PES på PStwo, som er et år gammelt nå, selger bedre enn ALLE 360 spill som finnes.Det sier det meste om situasjonen der. Det er seks ganger så mange som har PS2 enn 360 = PS2 versjonene av spill selger litt mer. Og jeg tror også at 360 bare har en liten periode uten noen særlig gode spill akkurat nå, men det tar seg nok opp igjen. Det er sikkert 6 ganger så mange osm har PS2 enn 360 i UK også men ser ikke akkurat PES PS2 selge bedre enn alle 360 spill der. At 360 skulle manglet gode spill nå er uvesentlig fordi PS3 versjonene av de som er ute nå selger mye bedre. Og siden PS3 eiere også har Infamous å kjøpe nå så er det bare enda verre at UFC, Virtua tennis osv selger så dårlig på 360. Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Du har fortsatt ikke kommet med kilde for de listene du postet.. Det er jo det eneste som betyr noe i denne tråden... Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Så lenge det ikke kommer noe kilde for salgstallene og hvilke salgsveier disse er basert på, er tråden fullstendig uten mål og mening. Listene er fra Chart track osv. Disse er de eneste offisielle vi får for europa. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Du har fortsatt ikke kommet med kilde for de listene du postet..Det er jo det eneste som betyr noe i denne tråden... http://www.dutchcharts.nl/game_charts.asp?...p;date=20090606 http://www.sell.fr/Les-meilleures-ventes-de-jeux,202.html http://www.adese.es/web/top.asp?cod_tipo=8 http://www.forumeye.it/invision/index.php?...t&p=9525645 http://www.gamona.de/ Endret 11. juni 2009 av MagnarP Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Listene er fra Chart track osv. Disse er de eneste offisielle vi får for europa. Så da kan du kanskje gi oss en link så vi kan selv lese disse listene? Og se tallene for andre uker enn akkurat bare uke 23? Lenke til kommentar
Makri Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Xbox 360 har ikke kommet med et storspill på noen måneder nå, så hvorfor Infamous selger så bra for øyeblikket? Vel, kanskje fordi det har vært utrolig mye å lese om spillet, og er så lagt kalt vårens beste til PS3? Det betyr at PS3 akkurat nå har fått ut et bedre spill, javel, men hva så? Xbox kommer snart med Mass Effect 2, Assassins Creed 2, og flere jeg skulle listet opp hvis jeg ikke hadde dårlig tid, i tillegg er Project Natal under produksjon. Jeg skal ikke si at jeg vet at det blir bra, men det de har vist fram virker lovende, og mest sannsynlig blir høsten 2009 og det meste av 2010 et GODT spillår for Xbox 360. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Xbox 360 har ikke kommet med et storspill på noen måneder nå, så hvorfor Infamous selger så bra for øyeblikket? Vel, kanskje fordi det har vært utrolig mye å lese om spillet, og er så lagt kalt vårens beste til PS3? Det betyr at PS3 akkurat nå har fått ut et bedre spill, javel, men hva så? Xbox kommer snart med Mass Effect 2, Assassins Creed 2, og flere jeg skulle listet opp hvis jeg ikke hadde dårlig tid, i tillegg er Project Natal under produksjon. Jeg skal ikke si at jeg vet at det blir bra, men det de har vist fram virker lovende, og mest sannsynlig blir høsten 2009 og det meste av 2010 et GODT spillår for Xbox 360. Dette har ingenting med infamous å gjøre. Som jeg har sagt flere ganger nå er så er det faktisk enda verre at PS3 versjonene ev UFC og virtua tennis bl.a selger så mye bedre på PS3 på TROSS av at Infamous også er ute. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Og som sagt tidligere, dette er bare for en uke. De fleste andre uker er det motsatt, og 360 har flere spill på listen. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 At piratkopiering er årsaken til at 360-spill ikke topper salgslistene akkurat nå, er fremdeles tatt utifra det blå. Du har ingen konkrete tall, undersøkelser eller fakta å basere dette på, det er fremdeles bare din personlige oppfatning, en oppfatning mange her ikke ser ut til å dele. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Og som sagt tidligere, dette er bare for en uke. De fleste andre uker er det motsatt, og 360 har flere spill på listen. Um, nei? Du skal lete lenge for å finne en 360 versjon av et spill selge bedre enn PS3 i noen av disse landene dette året. Kanskje dere skal heller prøve å innse sannheten enn å lete etter unnskyldninger? Jeg har blitt beskyldt for å være 360 fanboy flere ganger men nok en gang så viser det seg jeg at jeg er en av få som faktisk bryr meg om realitetene. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 At piratkopiering er årsaken til at 360-spill ikke topper salgslistene akkurat nå, er fremdeles tatt utifra det blå. Du har ingen konkrete tall, undersøkelser eller fakta å basere dette på, det er fremdeles bare din personlige oppfatning, en oppfatning mange her ikke ser ut til å dele. Nei, og det overrasker meg heller ikke. Skulle kanskje heller postet denne på felles delen, hvor det muligens er flere som klarer å være litt mer nøytrale. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Nei, og det overrasker meg heller ikke. Skulle kanskje heller postet denne på felles delen, hvor det muligens er flere som klarer å være litt mer nøytrale. Mens du er det? Når det eneste du er opptatt av er å skylde på piratkopiering? Hadde du vært nøytral selv, hadde du kun presentert tallene, og latt folk dra sine egne slutninger. Endret 11. juni 2009 av ballsack Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) For salgstall og diskusjoner rundt det skal det brukes eksisterende tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=683383 Minner samtidig på at det er god forumskikk å poste kilder sammen med tallene, og man skal heller ikke latterliggjøre sine meningsmotstandere. Salgstall bør også sees i en helhetlig sammenheng, det blir vanskelig å dra generelle konklusjoner ut av salgstall fra en tilfeldig uke. På bakgrunn av dette stenges tråden. Edit: leif Endret 11. juni 2009 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg