Gå til innhold

Så dårlig går det for 360 i Europa.

MagnarP

Anbefalte innlegg

Netherlands:

Week 23, 2009

01 (__) [PC] The Sims 3 (Electronic Arts)

02 (__) [PS3] Infamous (Sony Computer Ent.)

03 (01) [NDS] Pokemon Platinum (Nintendo)

04 (02) [WII] Wii Fit (Nintendo)

05 (05) [WII] Mario Kart (Nintendo)

06 (04) [WII] Ea Sports Active (Electronic Arts

07 (__) [PS2] Guitar Hero: Aerosmith (Activision Blizzard)

08 (09) [NDS] Professor Layton And The Curious Village (Nintendo)

09 (03) [PS3] Ufc 2009: Undisputed (Thq)

10 (__) [PS3] Virtua Tennis 2009 (Sega)

Spain:

May 2009

01 (__) [NDS] Pokemon Platinum (Nintendo)

02 (02) [WII] Wii Fit (Nintendo)

03 (01) [WII] Wii Play (Nintendo)

04 (03) [WII] Mario Kart Wii (Nintendo)

05 (__) [PS3] PES 2009 (Konami)

06 (__) [PS3] Virtua Tennis 2009 (Sega)

07 (05) [NDS] Professor Layton And The Curious Village (Nintendo)

08 (__) [PSP] Fifa 09 (Electronic Arts)

09 (__) [PS2] PES 2009 Platinum (Konami)

10 (07) [PS3] Fifa 09 (Electronic Arts)

Germany:

Week 23, 2009

01 (01) [NDS] Pokemon Platinum (Nintendo)

02 (04) [WII] Wii Fit (Nintendo)

03 (02) [WII] Ea Sports Active (Electronic Arts)

04 (03) [WII] Mario Kart Wii (Nintendo)

05 (05) [NDS] Professor Layton And The Curious Village (Nintendo)

06 (06) [PS3] Ufc 2009: Undisputed (Thq)

07 (07) [PS3] Sacred 2 - Fallen Angel (Deep Silver)

08 (__) [WII] Anno: Create A New World (Ubisoft)

09 (09) [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)

10 (__) [PS3] Infamous (Sony Computer Ent.)

Italy:

01 [NDS] Pokemon Platino (Nintendo)

02 [PS3] Infamous (Sony Computer Ent.)

03 [WII] Mario Kart Wii (Nintendo)

04 [WII] Wii Fit (Nintendo)

05 [WII] EA Sports Active (Electronic Arts)

06 [NDS] Professor Layton And The Curious Village (Nintendo)

07 [WII] Wii Play (Nintendo)

08 [NDS] Gardening Mama (505 Games)

09 [PS3] Virtua Tennis 2009 (Sega)

10 [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)

11 [WII] Mario Power Tennis (Nintendo)

12 [PS2] Naruto Shippuden Ultimate Ninja 4 (Atari)

13 [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo)

14 [PS2] PES 2009 (Konami)

15 [NDS] Brain Training (Nintendo)

France:

Week 23, 2009

01 (01) [NDS] Pokemon Platinum (Nintendo)

02 (03) [WII] Wii Fit (Nintendo)

03 (05) [WII] Mario Kart Wii (Nintendo)

04 (02) [PS3] UFC 2009: Undisputed (THQ)

05 (__) [PS3] Infamous (Sony Computer Ent.)

Ikke et eneste 360 spill på salgslistene i noen av disse landene...

Likevel påstår faktisk mange her at 360 gjør det bra i europa og at piratkopieringen ikke har særlig innvirkning på spill salget. Ganske utrolig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Fail.

- Ingen kildehenvisning

- Kun èn kilde til salgstall

- Disse fem landene tilsvarer hele europa?

- Hva er formålet med posten?

- Hva har det med piratkopiering å gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Her har du tall fra en stor side som heter så mye som VGchartz.

Store bilder, kaster i en spoiler.

salgeu.jpg

salgworld.jpg

Jeg kan ikke si at ps3 gjør det såååå mye bedre akkurat denne uken.

Men hvorfor se bare denne uken? Skal jeg finne frem et for siste året hvis jeg klarer det?

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
du drar ikke litt vel forhasta konklusjoner her? Aner ikke hva kilden din er, men skulle den være rett så betyr det fortsatt ikke at det går dårlig da. Kom med litt mer info først.

Så det at det ikke finnes et eneste 360 spill på listene i disse landene betyr at salget går bra da?

- Disse fem landene tilsvarer hele europa?

De tilsvarer ganske mye. Tror du det er mye annerledes i Belgia og Sveits?

- Hva har det med piratkopiering å gjøre?

Når 360 skal ha solgt mer enheter enn PS3 i nesten alle europiske land så er det ganske merkelig at PS3 selger så mye mer spill? Piratkopiering er årsaken, ingenting annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Her har du tall fra en stor side som heter så mye som VGchartz.

Jeg kan ikke si at ps3 gjør det såååå mye bedre akkurat denne uken.

Men hvorfor se bare denne uken? Skal jeg finne frem et for siste året hvis jeg klarer det?

Vgchartz? Herregud. Vær så snill og ikke post mer i denne tråden.

Jeg forstår at du ønsker å provosere, men kom nå hvertfall med noe skikkelig, og ikke ei tilfeldig uke midt i mai hvor 360 gjorde det dårlig og en AAA-eksklusiv tittel fra sony selger kun 10 000 flere enn et multiplatformspill. Alle vet at 360 har større attach-rate enn sony, og dette blir bare for dumt.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Ok så fordi det ikke er noen 360 spill innne akkurat nå så betyr det at den gjør det dårlig ? Hva med alle de ukene jeg har sett 3-4 spill inne på topp 10 samtidig ?

Hvis du titter litt på disse listene så ser du at alle PS3 spillene, utenom infamous, er multiplattform. Hvor er 360 versjonene? PS3 eiere kjøper også en del infamous som vi ser så det gjør det bare enda mer imponerende at PS3 versjonene selger bedre.

Og 360 spill har omtrent ikke vært på noen salgslister dette året i europa bortsett fra i UK.

360 gjør det bra i UK men ingen andre steder.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

MagnarP,

Du mangler grunnlegende elementer i innlegget ditt her, hvor er kilden din? Er de nettbaserte eller tatt fra butikk? Hvorfor har du unnlatt Storbritannia som innehar play.com (kjempe stor aktør?

Om vi tar utgangspunktet i play.coms statistikk så ser det ut som om xbox360 gjør det veldig bra. Men vel, vi kan vel ikke konkludere med tall fra en side.

Den andre siden av saken er vel att på den lista de så fremgår det ikke hvem som ligger på 10-50 plass? for ordens skyld la oss si att xbox har 20 av alle disse plassene, så inntar de faktisk 2/5 av markedets topp 50 salg. Nå har jeg ingen tall og henvise til derfor blir dette kun hypotetisk. Men man skal aldri basere sine tall på kun en kilde og heller ikke en så liten andel av markedet som 10 plasser fordelt på 4 konsoller (pc blir dratt med her).

Lenke til kommentar
MagnarP,

Du mangler grunnlegende elementer i innlegget ditt her, hvor er kilden din? Er de nettbaserte eller tatt fra butikk? Hvorfor har du unnlatt Storbritannia som innehar play.com (kjempe stor aktør?

Om vi tar utgangspunktet i play.coms statistikk så ser det ut som om xbox360 gjør det veldig bra. Men vel, vi kan vel ikke konkludere med tall fra en side.

Den andre siden av saken er vel att på den lista de så fremgår det ikke hvem som ligger på 10-50 plass? for ordens skyld la oss si att xbox har 20 av alle disse plassene, så inntar de faktisk 2/5 av markedets topp 50 salg. Nå har jeg ingen tall og henvise til derfor blir dette kun hypotetisk. Men man skal aldri basere sine tall på kun en kilde og heller ikke en så liten andel av markedet som 10 plasser fordelt på 4 konsoller (pc blir dratt med her).

Play.com er UK... Som jeg har sagt, 360 gjør det bra i UK men ingen andre steder i europa.

Lenke til kommentar
Piratkopiering er årsaken, ingenting annet.

Og derfor er det opplest og fastslått? Det er kun DIN mening.

360, mer enheter solgt i europa.

PS3 piratkopiering ikke mulig.

PS3 selger mye mer spill i europa enda PS3 eiere også kjøper dyre bluray filmer.

Det skal ikke så mye til for å skjønne hva som er grunnen her.

Lenke til kommentar

Play.com er ikke uk. Om du hadde valfartet rundt på diverse nettsider ser du att play.com representerer en veldig stor del av Europa. (som ett eksempel kan du ta deg en titt her inne, veldig mange handler derfra).

Du vil fremdeles ikke gi oss noen kilde hvor du har tallene dine fra, du eller vi for den del kan ikke bruke de tallene til og konkludere med noe som helst!

Jeg ser også att du konsekvent ikke svarer på de motargumenter som kommer imot deg, hvorfor velger du og gjøre dette?

Lenke til kommentar

Høres mer ut som at siden du allerede vet at piratkopiering eksisterer på 360, så ønsker du umiddelbart å dra slutningen at det er årsaken. Du er overhodet ikke interessert i å se på andre faktorer, ei heller som påpekt av andre alle de manglende elementene i din slutning. Du kunne like gjerne bare postet det motsatt vei. Undersøkelse viser at piratkopiering florerer, konklusjon er dårlige salgstall.

Lenke til kommentar

Ble nesten lei meg når jeg leste en så useriøs og dum tråd som dette her. Å framlegge sine egne meninger som fakta og prøver å bevise det ved å bruke bare én kilde fra en liten periode. Dette beviser ingenting bortsett fra at 360 hadde en roligere periode den tiden, men hvis du hadde fulgt med litt på deres egne pressemeldinger, E3 og spillprodusentene, ville du sett at for tiden er omtrent alle opptatt med nye produskjoner, og jeg vil tippe at mesteparten (i tillegg til de som allerede har lovet release i perioden) vil gi ut nå til høsten og i tidsrommet fram til våren.

Konklusjon: Ikke framlegg noe som fakta når det er gjort lite research på emnet i forkant, og når mesteparten er bare egne meninger som jeg vil anta stammer fra en krangel med venner om hvilken konsoll som er best for øyeblikket.

Useriøst og dårlig

Endret av makri
Lenke til kommentar
Den andre siden av saken er vel att på den lista de så fremgår det ikke hvem som ligger på 10-50 plass? for ordens skyld la oss si att xbox har 20 av alle disse plassene, så inntar de faktisk 2/5 av markedets topp 50 salg

Hvor relevant er 10-50 plass?

Så lange multiplattform spill selger såpass mye bedre på PS3 så hjelper det lite at Halo 3 kanskje er på 40 plass i Tyskland.

Forøvrig skal vi nok være glade far at listene ikke går lenger enn til 10-15, det hadde nok bare sett enda verre ut for MS. At 360 ikke har et eneste spill i topp 15 i Italia er faktisk ganske utrolig.

Selv PES på PStwo, som er et år gammelt nå, selger bedre enn ALLE 360 spill som finnes.

Det sier det meste om situasjonen der.

Lenke til kommentar

Jeg "kjenner folk som driver med piratkopiering" av XBOX-spill. "De personene" kjøper en god del DLC og lignende, så om du ønsker og dra diskusjonen inn på piratkopiering må du se alle sidene av saken.

Åpenbart en PS3-fanboy vi har med å gjøre her.

Sjekk dette.

February 2002

1) Grand Theft Auto 3 (PS2)

2) State of Emergency (PS2)

3) Super Mario Advance 2 (GBA)

4) Sonic Advance (GBA)

5) Sonic Adventure 2 (GCN)

6) WWF Raw (Xbox)

7) Wreckless: Yakuza (Xbox)

8) Final Fantasy X (PS2)

9) Max Payne (PS2)

10) PS2 NBA 2K2 (PS2)

11) Madden NFL 2002 (PS2)

12) Halo (Xbox)

13) Maximo: Ghosts to Glory (PS2)

14) Grand Theft Auto 2 (PSX)

15) Driver 2 (PSX)

16) Super Smash Bros. Melee (GCN)

17) Metal Gear Solid 2 (PS2)

18) Gran Turismo 3: A-Spec (PS2)

19) Motocross Mania (PSX)

20) Gran Turismo 2 (PSX)

HERREGUD HVOR DÅRLIG AV Sega! De er ikke på listen en gang!! NEEEWBS!

Endret av nicoloco
Lenke til kommentar
Selv PES på PStwo, som er et år gammelt nå, selger bedre enn ALLE 360 spill som finnes.

Det sier det meste om situasjonen der.

Det er seks ganger så mange som har PS2 enn 360 = PS2 versjonene av spill selger litt mer. Og jeg tror også at 360 bare har en liten periode uten noen særlig gode spill akkurat nå, men det tar seg nok opp igjen.

Åpenbart en PS3-fanboy vi har med å gjøre her.

Da har ikke du lest de andre innleggene av MagnarP.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...