Marvil Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Poster dette her siden jeg vet at det finnes en rekke kompetente medlemmer på dette området her inne. Direktoratet for forvaltning og IKT (DIFI) arbeider med å øke kvaliteten på kommunale og statlige nettsteder. En sentral del av dette arbeidet er den årlige kvalitetsvurderingen av nær 700 statlige og kommunale nettsteder (dette er samme vurdering som tidligere gikk under navnet Norge.no). Kriteriene som ligger til grunn for årets vurdering er nå og vi ønsker å høre deres kommentarer før vi publiserer endelig versjon! Ser for meg at tilgjengelighet (del 1) og brukertilpasning (del 2) er det mest relevante for dere her inne. Kriteriesettet finnes på adressen http://kvalitet.difi.no - Hver indikator har kommentarmulighet, i tillegg finnes det en egen side for generelle kommentarer til kriteriesettet (under Generelt-kategorien). Nettstedet ble sluppet i går ettermiddag, altså er det mulig at det finnes barnesykdommer dere gjerne kan informere om. Ser helst at innspill på kriteriesettet gjøres via kommentarfunksjonaliteten på nettstedet og ikke i denne tråden, da vi ønsker å samle alt på ett sted. Jeg kommer uansett til å følge med i denne tråden dersom det skulle være noe spesielt. Anders Nedland Røneid Kvalitet på nett Difi Epost - [email protected] Twitter - @nettkvalitet og @aroneid Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Fett at man må logge seg inn for å skrive kommentar da. Det gidder jeg jo ikke litt engang. Men på 1.2 bør det også taes med at vanlig tekst i tillegg til ikke være underskrift ikke bør bruke blå/lilla-fargene som linker defaulter til. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Vi hadde en diskusjon rundt registrering og valgte å ha det på nå i første omgang. Dessverre er det noen som ikke liker det, det respekterer vi og gjør løpende vurderinger. Skal notere det med linker. Takk for innspill! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 http://kvalitet.difi.no/210-–-nettst...evante-metadata Denne ville jeg revurdert kraftig. Mine erfaringer er at google's evne til å trekke ut en beskrivelse basert på hva du faktisk søker etter er mye bedre enn hva du selv kan klare å beskrive i en description. Kun når det ikke er nok faktisk innhold(for eksempel på et kontaktskjema eller bildegalleri) bør man legge ved en description. Keywords er noe som brukes lite nå da søkemotorer i stor grad ikke bryr seg stort om denne lenger. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Du (evt andre) har ikke noe dokumentasjon/artikler av nyere dato som tar for seg dette? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hmmm... Skeptisk. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...ine&group=0 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Fant ikke noe på description, men her er litt ang keyword: http://www.highrankings.com/metakeyword Keyword er uansett en døende tag fordi folk dytter for mye tull i den. Ang description vs google er det egentlig egen erfaring og logikk i bilde: Google trekker ut avsnittet med søkeordet, og beskrivelsen vil derfor alltid være relevant til søkeordet. Det vil ikke en description. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Noen flere som har innspill de vil dele? De som kommer med innspill er med i trekningen av gratis tilgang til Kvalitetskonferansen 2009 vi arrangerer på Oslo Plaza 3. desember! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Antar denne tråden er relativt død, men jeg prøver likevel. Jeg får meldinger i tide og utide fra "DIFI" med engangskoder. Er dette noe jeg bør være bekymret over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå