Gå til innhold

25 hk med høy effekt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg var i utgangspunktet ute etter en 30 HK til min båt (Viksund 430), men pga forsikringskrav er jeg nødt til å anskaffe en 25 HK istedet. Jeg er likevel ute etter så mye kraft som mulig. Jeg har nemlig sett en eldre test i båtmagasinet av 30 HK, hvor det viste seg at flere av motorene ga mye mer gamp enn 30. Noen var oppe i hele 37.5 HK, mener jeg å huske.

 

Jeg tenker derfor at dette med for høyt antall hestekrefter ikke bare er et 30HK fenomen, og at dette også kan gjelde 25. Er det noen som vet om et sted jeg kan finne oversikt over faktiske hestekrefter, eller vet dette selv?

 

Jeg er ute etter nyere motorer, altså fra bare noen få år tilbake. 4 år kanskje.

 

Takk :)

Endret av Mks1001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med deg tidligere, har selv en Selva 25hk som jeg synes utnytter det båten har å gi.

 

Eneste er at du burde forsterke hekken en smule (Metallplate etc.) ved en 25hk bak, da min lagde sprekker.

 

Lykke til!

 

EDIT: forresten, hadde du giddet å legge ut noen bilder av din? Prøver å fikse litt osv, greit å se hvordan du har det på din :)

Endret av Responsive
Lenke til kommentar
Yamaha sine eldre skal visst være ganske gode også, kompis med Bever 400 og Yamaha 25hk.

 

Båt og motor er gamle men går som en kule enda :)

 

Har kjørt race med bla Yamaha, Tohatsu, Mercury og Suzuki, og blandt disse er det Tohatsu og Susuki som gjelder, Suzuki er det merke som det er lettest å få fatt i trimdeler til, og har grunnet langt kraftigere veiv og undervannshus langt større potensiale enn Yamaha.

Lenke til kommentar
EDIT: forresten, hadde du giddet å legge ut noen bilder av din? Prøver å fikse litt osv, greit å se hvordan du har det på din :)

 

Her er et bilde fra 08-sesongen, eneste jeg fant

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

24c649f.jpg

 

Jeg glemte å si at jeg er ute etter nyere motorer, altså nyere enn 4 år gamle. Skal oppdatere førstepost.

Endret av Mks1001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...