Argusblikk Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Hei Jeg var i utgangspunktet ute etter en 30 HK til min båt (Viksund 430), men pga forsikringskrav er jeg nødt til å anskaffe en 25 HK istedet. Jeg er likevel ute etter så mye kraft som mulig. Jeg har nemlig sett en eldre test i båtmagasinet av 30 HK, hvor det viste seg at flere av motorene ga mye mer gamp enn 30. Noen var oppe i hele 37.5 HK, mener jeg å huske. Jeg tenker derfor at dette med for høyt antall hestekrefter ikke bare er et 30HK fenomen, og at dette også kan gjelde 25. Er det noen som vet om et sted jeg kan finne oversikt over faktiske hestekrefter, eller vet dette selv? Jeg er ute etter nyere motorer, altså fra bare noen få år tilbake. 4 år kanskje. Takk Endret 11. juni 2009 av Mks1001 Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Snakket med deg tidligere, har selv en Selva 25hk som jeg synes utnytter det båten har å gi. Eneste er at du burde forsterke hekken en smule (Metallplate etc.) ved en 25hk bak, da min lagde sprekker. Lykke til! EDIT: forresten, hadde du giddet å legge ut noen bilder av din? Prøver å fikse litt osv, greit å se hvordan du har det på din Endret 11. juni 2009 av Responsive Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Suzuki 25/30C (3-sylindre med oil injection har) betydelig potensiale, se etter 90-94 modeller. Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Yamaha sine eldre skal visst være ganske gode også, kompis med Bever 400 og Yamaha 25hk. Båt og motor er gamle men går som en kule enda Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Yamaha sine eldre skal visst være ganske gode også, kompis med Bever 400 og Yamaha 25hk. Båt og motor er gamle men går som en kule enda Har kjørt race med bla Yamaha, Tohatsu, Mercury og Suzuki, og blandt disse er det Tohatsu og Susuki som gjelder, Suzuki er det merke som det er lettest å få fatt i trimdeler til, og har grunnet langt kraftigere veiv og undervannshus langt større potensiale enn Yamaha. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) EDIT: forresten, hadde du giddet å legge ut noen bilder av din? Prøver å fikse litt osv, greit å se hvordan du har det på din Her er et bilde fra 08-sesongen, eneste jeg fant Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg glemte å si at jeg er ute etter nyere motorer, altså nyere enn 4 år gamle. Skal oppdatere førstepost. Endret 11. juni 2009 av Mks1001 Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Nå tror jeg det fungerer Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 FinFin! Med teak og greier, må ærlig innrømme at din slår min Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Hvilken versjon er det du har da? Teaken er ikke spesielt god når man hopper på bølgene Hadde vært fint forresten om de som anbefalte motorer kom med tester etc som beviser deres påstander. Endret 11. juni 2009 av Mks1001 Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Du vet du ikke MÅTTE kjøpe båten hvis du ikke likte fargen? Er det noen som har en oversikt over motorene? Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Liker båten jeg, kanon båt med masse muligheter Bare at teak-modellen ikke er lett å få tak i, så ta vare på din! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå