Gå til innhold

Hvor burde jeg ta med guttegjengen på fiske og drekke tur?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer rett og slett på hvor vi burde reise, vi er 20 gutter som skal ligge i telt og ha med oss alkohol og fiske =)

Vi har tenkt oss ett sted hvor vi ikke er til bry for andre! og klart ett sted hvor vi får fisk! PS : ikke ved sjøen!

håper å få tips gjerne med stedsbeskrivelse osv ;)

/Remi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurer rett og slett på hvor vi burde reise, vi er 20 gutter som skal ligge i telt og ha med oss alkohol og fiske =)

Vi har tenkt oss ett sted hvor vi ikke er til bry for andre! og klart ett sted hvor vi får fisk! PS : ikke ved sjøen!

håper å få tips gjerne med stedsbeskrivelse osv ;)

/Remi

Hvor i landet tenker dere?

Lenke til kommentar

Finmarksvidda!

Men hva ønsker dere. Kan dere gå et stykke? Er det laks, øret, abbor eller gjedde dere skal fiske? Fjell eller skog? Øde eller i nærheten av Rema?

Min anbefaling er at dere kjøper fiskekort til et fjellvann på f.eks. hardangervidda. Her vil dere ikke forstyrre noen og det er ingen som tar seg nær av et nakenbad e.l.

Lenke til kommentar

Det finnes mye villmark her i Norge som dere kan gjemme dere vekk. Har noen anbefalinger til deg, men det spørs jo hvor langt du vil kjøre.

1. Reis til Haukeliseter turisthytte (E134) og parker. Her kan dere også kjøpe fiskekort og fiskekart, men dere må bestemme hvilke vann dere vil fiske i fordi her tror jeg det finnes flere allmenninger og grunneierlag. Det finnes mange vann dere kan telte ved og fiske i. Finnes mange fiskevann, sjekk kartet eller hør på turisthytten. Her har jeg et favorittvann som jeg dessverre ikke vil dele med andre. Dette må dere finne ut selv.
  2. På Hardangervidda (E7) finnes mange flotte fiskevann både i Eidfjord eller Hol. Kjør til Halne eller Tinnhøl og parker. Mange fine vann innen en rekkevidde fra 10 minutt til 2 timers gange. Fiskekort har jeg normalt kjøpt på bensinstasjonen i Eidfjord. Her har jeg ingen favorittvann, men liker meg godt ved Tinnhølen (vannet). Fikk kun en liten ørret sist jeg var der, men været var strålende og det opphevet den dårlige fiskelykken.
  3. Fyresdal i Telemark har mange vann som er gode å fiske i, samt selve Fyresvannet som i nordre enden har et fint område til å slå opp telt, med en stor flott sandstrand (den fineste sandstranden i ferskvann i hele Norge etter min mening). Her kan du også nesten kjøre helt til strandkanten. Ikke så enkelt å fiske fra denne plassen uten båt, men mulighetene er der. I Fyresdal finnes det også mange andre fiskevann og dere får mer informasjon på kommunehuset eller ved turistinformasjonen.

Håper dette kan være noe som passer for dere. De fleste som går i fjellet er ikke avholdsfolk og tåler at det nytes alkohol, men husk å rydde etter dere når dere forlater plassen.

Edit: rettet skrivefeil

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...