president Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Når jeg går inn på nettsider som bruker sertifikat, f.eks. Skandiabanken, blir jeg hver gang spurt om passordet til nettleseren. Dette gjelder både Opera og Mozilla. Jeg synes dette er noe tungvindt, men har ikke funnet noen måte å unngå dette helt på (Jeg kan slippe unna med en gang pr. oppstart av nettleseren eller en gang pr. 60 min, men det er ikke godt nok). Er det noen eksperter som vet hvordan jeg kan koble ut denne plagsomme sikkerhetsdetaljen? Lenke til kommentar
pekle Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Du kan ikkje, iallfall ikkje i Opera. Mozilla veit eg ikkje. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Du kan bytte til netscape 7.0, den ber deg aldri om sertifikat (noe som er en av grunnene til at jeg IKKE bruker netscape i nettbank!) Lenke til kommentar
president Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Hadde mer tenkt meg sånn som det er i IE, hvor det bare kommer opp en dialogboks hvor du velger sertifikat og således bare kan smelle i vei med Enter uten å måtte rote med mus og inntasting av passord. Lenke til kommentar
Litagu Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Vel, det er noe som heter sikkerhet. Jeg synes faktisk det er ganske betryggende at jeg må skrive inn passord hver gang. Tenk om du f.eks sjekker banken din på et bibliotek, nettcafe e.l. og nettleseren da ikke krever passord neste gang. Lenke til kommentar
president Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Vel, jeg takker for omtanken, men jeg sitter hverken på et bibliotek eller en nettcafe. Dessuten så er jeg uansett nødt til å skrive inn passord i Skandiabanken for å logge meg inn, så det blir litt dobbelt opp. Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Tja, bare en tanke, men hva med VM i fypassord? Godtas [enter]? Ellers er fine forslag 1 eller 123123 - kjappe passord med 0 sikkerhet Lenke til kommentar
president Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 Opera er ganske kresen på passordet, det må være over en viss lengde/ha både bokstaver og tall.. Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hmnm, enkelt skal det ikke være... Har du hørt på http://my.opera.com/forums/ Det må da finnes triks for å omgå dette. Må inrømme jeg ble nyskjerrig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå