Gå til innhold

w715 og wifi

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nylig en sånn nymotens Sony Ericsson w715 - fordi den har wifi - det skal vistnok gå an å koble den til trådløst internett som jeg har hjemme.

Joda, jeg fikk sannelig mobilen til å ta nettet! Alt ser greit ut.

Men det er plent umulig å få nettleseren til å bruke det, den insisterer på å bruke det dyre mobilnette. Da har jeg kommet likelangt :-(

Hvordan setter jeg opp en slik w 715 til å ta et bestemt trådløst nettverk når det er tilgjengelig (og IKKE mobilnett)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan setter jeg opp en slik w 715 til å ta et bestemt trådløst nettverk

Svarer meg selv jeg :-)

Jeg har altså fått 40 lesere av mitt spørsmål (og ingen svar...). Når SE lanserer/ lanserte w715 /w705 i vinter med et stort salgsargument wifi - "koble deg på hot - spots hvorhen du vil" - så er det interessant at telefonen fremdeles synes å være "låst" på mobilnett.

Det er altså rett og slett for vanskelig for kunden å sette opp nettleseren (opera 4.2 primært, men også den innebygde fra SE) til å koble seg på wifi uten bistand fra de teknisk kunnige.

Endret av Fjellfin
Lenke til kommentar

Når jeg har brukt W715 på wifi har jeg ikke gjort annet enn å aktivere wifi, vente til at den har koblet opp for så å åpne nettleseren. Da har det fungert fint. Sikker på at instillingene dine er i orden og at den kobler seg opp før du åpner nettleseren?

Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet. Har prøvd opera mini men det ser ikke ut til å hjelpe. Den kobler seg fint opp til den trådløse ruteren min, men istedenfor et "radiosymbol" som det ifølge manualen skal komme, får jeg opp et bilde av et grønt hus. Har prøvd å koble opp mot flere trådløse nett men det samme skjer hver gang. Er det ingen som har funnet ut noe om dette??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...