opijo Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) På tirsdag skulle jeg prøve teknikken I dips , også tok jeg på 20kg... Den første og andre reps gikk fint. Men så prøvde jeg meg på tredje reps og alt gikk til helvete. Jeg fikk dritt vondt i brystet og måtte avslutte treningen på stedet...2 dager senere skulle jeg prøvde å ta en push ups, men jeg klarte det ikke ... Får ganske vondt i brystet av â nyse eller å hikke... Når jeg tok dipsen føltes det som jeg strak brystet alt for langt ut og jeg fikk vondt i midten av brystet. Jeg tror at jeg gikk alt for langt ned når jeg tok dips. Hva kan det være? Endret 11. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
Mymin Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg får også vondt i midten av brystet når jeg tar dips. Dette er nok fordi jeg går for langt ned, vil gjerne ha med litt av brystet når jeg trener dips. Angående skaden din, var du skikkelig varm? Siden du hadde på såpass mye vekt er det mulig at du har strukket deg? I såfall er det nok bare hvile som hjelper. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Ja , jeg tror nok at jeg gikk ganske langt ned.. Men jeg fikk så vondt at jeg ikke klarte å holde meg oppe en gang. hvis jeg har strukket meg , hvor lenge må jeg hvile da? har tenkt å trene idag men skal bare trene intervall og knebøy, mark og prøve overhead press.. Lenke til kommentar
Mymin Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hvor lenge du må hvile er jo selvfølgelig avhengig av alvorlighetsgraden til skaden da. Men ser ikke at det kan være noe problem at du trener alternativt, altså trener andre ting enn bryst. Viktig å ikke slippe opp på treningen selv om man støter på noen småproblemer. I forhold til skaden antar jeg (uten å ha noen som helst kjennskap til hvor vondt det er) at det kanskje vil ta en uke før du er grei igjen? Det kjenner du nok best selv. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Tviler på at det er strukket. Skjedde det samme med meg, men jeg fikk beskjed av treningsveilderen om å fortsette når det gjorde vondt. Jeg fortsatte, og har hatt vondt i brystbeinet i snart ett år nå. Det knekker i det når jeg presser ut kassa. Av dips så blir det helt jævlig etterpå. Veit ikke hva som har skjedd, men regner med at det vil bli slik resten av livet.. Man blir også vandt med det når det knekker, er som å knekke fingra;) Hvis du fortsatt vil prøve dips, vent noen måneder med det, og prøv igjen. Prøv å ikke gå veldig langt ned. Og bøy deg så langt som mulig fremover. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Seriøst? hvordan i helvete skal jeg klare dips når jeg ikke klarer å nyse en gang? Jeg får så sykt vondt av å ta en push ups at det er ubeskriveli, klarer ikke en gang å komme helt ned når jeg tar push ups :S Men jeg får vente noen par uker, hvis det ikke går over så besøker jeg en lege. Det som er dumt nå er at jeg verken kan kjøre pull ups , chin upps , push ups , benkpress , dips eller lettere sakt alt som har med bryst å gjøre.. Var på trenening idag, skulle prøve om jeg kunne ta Benkpress.. Tok på 4 kg, klarte ikke å få den ned en gang... Det er liksom når jeg får stangen ned så gjør det vondt Endret 11. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
HValder Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Er ikkje nokon av dere som har vurdert eit legebesøk da? Hvis du insisterar på å ikkje bare få noko form for pillar er det fullt mogleg at legen har ein kurrant diagnose, forhåpentlegvis med ein tilhøyrande kur. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Skader kommer og går.. Hvis jeg har fortsatt vondt i brystet etter en uke så besøker jeg lege. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Høres bra ut opijo. Eg er meir bekymra for -pyrion- som har hatt smerter i eit år. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Tviler på at det er strukket. Skjedde det samme med meg, men jeg fikk beskjed av treningsveilderen om å fortsette når det gjorde vondt. Jeg fortsatte, og har hatt vondt i brystbeinet i snart ett år nå. Det knekker i det når jeg presser ut kassa. Av dips så blir det helt jævlig etterpå. Hvordan kan han forsvare det? Høres helt på trynet ut og kan sannsynligvis være årsaken til at smerten er tilstede idag. Endret 11. juni 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Brystet begynner å bli bedre , har fortsatt litt vondt når jeg nyser meg klarer i allefall å ta en chin ups.. Jeg tar ikke sjangsen på å prøve Push ups :S Flyes med 3kg går fint, mens benken slitter jeg litt med.. Maks vekt uten smerter er 5kg, mens på dips er det helt jævlig.. Klarer ikke å komme ned uten smerter.. Får vel vente til søndag før jeg prøver igjen Endret 12. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
opijo Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Ja , brystet mitt har strukket seg. Skjedde det samme med stefaren min idag... Ikke noe farlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå