audigeir Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Satt som styreleder i et firma hvor tidligere daglid leder sa opp sin stilling, blir enn automatisk daglig leder når tidligere daglig leder avtrer? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Nå er ikke jeg 100% kyndig på dette temaet, men jeg mener å huske at vi har lært at Styreleder og daglig leder er to ganske forskjellige ting, så tror ikke det er noe at du må være daglig leder og styreleder samtidig visa versa. Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Lurte mer på om man blir det automatisk eller at det må behandles i styremøte. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Nei, det har ingen sammenheng. Styrelederen har gjerne en jobb en helt annen plass, og det er derfor veldig unaturlig for vedkommende å tre inn i adm.dir.-stilling. Den som rykker opp er nok heller personen som er like under direktøren i firmaets makthierarki. Da blir en ikke adm.dir uten styret, men konstituert adm.dir. inntil styret ansetter en ny, som regel. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Dersom du ønsker å bli daglig leder må saken behandles i styremøte hvis styret ikke har delegert fullmakt til å ansette daglig leder til noen andre. Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Så det tyder at noen har forfalsket min signatur til brreg. Siden jeg nå er oppført også som daglig leder og har ikke signert eller styrebehandlet nye daglig leder. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vel, hvis styret ikke har fattet vedtak om at noen andre skal ha daglig leders myndighet interim så vil den gå tilbake til styret. Det kan hende brreg da 'setter inn' styreleders navn som tegn på dette. Det har med brregs interne ordning å gjøre, og den kjenner ikke jeg til... Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Det gikk vel bare ei drøy uke før mitt navn ble oppført som DL. Promblet mitt er at jeg tok jobben som SL for å hjelpe min far og etter litt arbeid forsto jeg at DL ikke hadde kontroll på økonomien. Det resulterte i at daværende DL sa opp sin stilling og at jeg da etter 14 dg. anbefalte for styret med å begjære konkurs. I ettertid så viser det seg at enn har drivet på kreditors regning noen mnd. uten at styret har fattet mistanke om den dårlige økonomiske forvaltningen fra tidligere DL. Problemet mitt er da på et personlig nivå. Jeg får pr. i dag ikke noe lån siden jeg står oppført som DL og SL i konkursregisteret. Så det er nå jeg lurer på hva jeg skal gjøre med at jeg står oppført som DL i registeret? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vel, styret må fatte vedtak om å tilsette ny daglig leder, eller fatte vedtak om at bedriften ikke skal ha daglig leder (hvis aksjekapitalen er på under tre millioner). Da vil såvidt jeg husker navnet ditt forsvinne. Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Da er det bare å få sjekket hvordan navnet mitt har havnet i BRREG. Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Da løste det seg Tidligere DL sendt inn endring med feil signatur og er nå endret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå