krizkriz Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Jeg har en kompis (Ola) som har kjøpt en horisontal tomannsbolig sammen med en annen kamerat av seg (Norman). Begge har gått sammen om lånet for å kjøpe opp hele huset, lånet står i Ola sitt navn. Som tiden går skjønner Ola at Norman ikke klarer å holde seg til normale normer når det gjelder eiendomen. Norman river ned den ene veggen i sin leilighet pga råteskade og krever at Ola skal være med å dekke skadene uten å gi forvarsel. Han lager også riper og hakk i felles gang da han slenger møbler og søppel ned trappa. Fyller kjeller, loft og hagen med søppel. Slenger bare møbler ut av vinduet i 2. etg og lar det ligge i hagen. Ola arrangerte rydding her i fjor og betalte 5000 for å få ryddet hagen og kjørt bort alt søppelet, men nå er det like ille igjen. Norman har også flere hunder, som går fritt i hagen og gjør fra seg overalt. Hagen ser nå ut som en uvasket kattesandboks. De er ikke agressive, men uten oppdragelse, hopper på alle personer som kommer inn i hagen, derimot meg. Ødela buksa mi og mobilen min, men jeg har ikke tatt det videre. Ola ønsker å gå i banken og "dele" opp leilighetene, slik at de to leilighetene står separert. Og kan selges enkeltvis. Noe som vil koste en mindre sum penger. Norman vil ikke være med på å betale dette, da han "aldri" har penger. (Rart når han tar seg råd til dyre ting hver måned, som anlegg til 50 lapper, TV til 20 og mobil til 7000 osv. Lista er lang). Nå holder han igjen penger for lånet pga Ola kjeftet på han pga bikkjene, hagen, alt skrotet osv. De har ikke skrevet noen kontrakt om regler, men hadde en muntlig avtale om at hagen, kjeller og loft skulle være fellesareal. Er det noe Ola kan gjøre, eller har han driti på draget med å eie sammen med en udugelig kompis? Endret 11. juni 2009 av krizkriz Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Øverst står det kjøpe, nederst står det leie.. ? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Står Ola som låntaker alene? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Skal stå eie nederst. Rettet. Lånet står i Ola sitt navn som jeg har skjønt det. Men jeg vet ikke om han står som låntaker alene. De begge måtte inn med 1 mill hver for huset, begge var i banken for å ordne det. Er litt usikker på hvordan de gjorde det. Endret 11. juni 2009 av krizkriz Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hva sier skjøtet, er begge tinglyste eiere? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Begge står som tinglyste eiere så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå