BAT Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Hei, da gjør jeg et forsøk her inne. Jeg har en Intel Core Duo T2330 fra en defekt bærbar som jeg tenkte å sette inn i en filserver. For å få til dette så trenger jeg et kompatibelt hovedkort noe som har vist seg å være ikke fullt så lett. Utvalget er tynt, CPU support sidene til produsentene er mangelfulle og prisene er høye. Krav til kortet Formfaktor - uviktig. Kommer til å bruke midi kabinett. SATA porter - 2 eller flere. 4 vil være en stor fordel. Utvidelsesspor - bør være minst 1 stk PCI E for å kunne sette inn en disk kontroller senere. Minne - Bør støtte minimum 2 GB med en fornuftig hastighet (667/800 MHz DDR 2) Grafikk - Bør ha integrert grafikk kort men er ikke noe must Nettverk - Gbit hvis mulig Det jeg funnet så langt: MSI 945GT Speedster A4R - Har ikke funnet denne på norske nettbutikker [url="http://www.netshop.no/aspx/p Edit: Denne løsningen ble for dyr i tillegg til at hovedkortene hadde for begrenset tilkoblingsmuligheter så det blir nok en AM2+ løsning istedet. Endret 10. juli 2009 av BAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå