Gå til innhold

nextgentel nede? kommer ikke på nett

Anbefalte innlegg

hei, jeg har NGT, bor i Lørenskog, og kommer ikke på nett. når jeg sjekker connectivity fra routeren min (en speedtouch 546i) så er alt bortsett fra PPP grønt og ok. PPP har som kommentar: "Forbindelsen er i øyeblikket nede."

jeg har sjekket nettsidene til NGT uten at det står noe om nedetid der. De har aldri vært noe flinke til å skrive om problemer der, selv om de har hatt problemer i flere timer :(

er det flere som opplever dette problemet, eller er det bare med? jeg har grønt på DSL og ATM (og

ethernet, uten at den siste betyr så mye) så jeg skal SVJV ha kontakt med NGT sitt utstyr...

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan være ganske sikker på at NGT er nede. I alle de årene vi hadde NGT her i huset, var det nedetid både titt og ofte. Løste seg som regel i løpet av få timer. Beklager om innlegget mitt ikke er mye til hjelp, men jeg tør vedde noen tikroninger på at de opplever nedetid for øyeblikket.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

jeg har hatt NGT en del år selv også, og de siste to årene har jeg nesten ikke opplevd nedetid (utover det som skyldes routeren og løser seg med en restart av denne). Men når jeg har opplevd nedetid så har alltid driftsmeldingene meldt at alt er helt ok, og det er veldig irriterende!

jeg har hatt NGT en del år selv også, og de siste to årene har jeg nesten ikke opplevd nedetid (utover det som skyldes routeren og løser seg med en restart av denne). Men når jeg har opplevd nedetid så har alltid driftsmeldingene meldt at alt er helt ok, og det er veldig irriterende!

Lenke til kommentar

Hmmm... merkelig. Etter å ha knotet litt rundt i innstillinger til speedtouch'en så fant jeg at det så ut som om DSL-Forbindelsen måtte aktivt startes, og når jeg forsøkte det så var jeg oppe igjen. Men, jeg hadde ikke stengt den ned selv, så det må tydeligvis ha skjedd sentralt eller noe slikt. Merkelig... Nå vet jeg en ting til jeg skal sjekke med en gang om jeg mister tilkoblingen...

Lenke til kommentar

Der mistet jeg koblingen igjen. Inne på routeren min stod det at DSL-koblingen var koblet ned pga inaktivitetstimeout, enda jeg holdt på å surfe mens det skjedde... Heldigvis er det bare å logge inn på routeren og koble opp igjen, men om dette begynner å skje ofte blir det ufattelig irriterende!

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Der mistet jeg koblingen igjen. Inne på routeren min stod det at DSL-koblingen var koblet ned pga inaktivitetstimeout, enda jeg holdt på å surfe mens det skjedde... Heldigvis er det bare å logge inn på routeren og koble opp igjen, men om dette begynner å skje ofte blir det ufattelig irriterende!

Høres ut som et lokalt problem, ruter som er gammel?

Ring nextgentel så får du nok hjelp videre.

Lenke til kommentar

Høres ut som et lokalt problem, ruter som er gammel?

Ring nextgentel så får du nok hjelp videre.

jeg får gjøre det, håper de har blitt bedre enn hva de var tidligere på ventetid på telefon o.l. ... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...