Gå til innhold

Steam har oppført seg rart siden forrige TF2-oppdatering. Nekter bl.a. å innstallere spill:(

Kjeven

Anbefalte innlegg

For et par dager/uker siden (som om jeg hoder styring på når sånt skjer) ble Valves spill TF2 oppdatert. Siden da har Steam oppført seg mer enn merkelig mot meg. Ikke bare blir jeg nektet å spille TF2 (har fått "This game is currently unavailable. Please try again at another time"-feilmeldingen hver gang jeg har prøvd å starte det), men spill jeg har kjøpt nekter også å bli installert. For et par dager siden kunne man kjøpe de tre Penumbra-spillene for 5€, som blir billig uansett, så jeg slo til. Men hver gang jeg prøver å installere et av dem, får jeg beskjed om at "The Steam servers are currently too busy to handle your request. Please try again in a few minutes". Prøvde nå nettopp å pre-loade America's Army 3, men får da samme beskjed.

Hva skjer her egentlig, og hva kan jeg gjøre med det? Har åpenbart prøvd omstart på både PC-en og Steam, uten at det har hjulpet.

EDIT: Litt tilleggsinformasjon: Prøver å laste ned en trailer ATM, men får kun beskjed om at "Steam is having trouble connecting to the Steam servers". Har aldri hatt noen problemer med dette før, og har ikke gjort noen nettverskrelaterte endringer i det siste.

Endret av President1447
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med Steam for litt siden. En reinstall fikser det meste, og spillene du har kjøpt knyttes jo til kontoen din. Backup er også en mulighet så man slipper å laste ned alt på nytt, men dette vet du sikkert.

Finnes visstnok andre løsninger som f.eks å slette filen ClientRegistry.blob, men det hadde ikke jeg noen suksess med iallefall. Egentlig ganske grønn på Steam så dette er det beste jeg har å komme med.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å slette den .blob-fila, det hjalp ikke. Så jeg bestemte meg for å avinstallere hele driten. Jeg gadd ikke å ta backup, hovedsaklig fordi jeg har noe sånt som ~40 spill totalt, men også fordi jeg tenkte at det ville vært dumt å backe up korrpute filer, i tilfelle det var selve spillfilene det var noe galt med. I etterkant var dette kanskje ikke så smart, men det er lite å gjøre med det nå.

Eneste problemet er at problemet fortsatt ikke er løst! Jeg kan fremdeles ikke installere noen spill, noe som nå er et rimelig stort problem da alle spillene ble avinstallert da jeg avinstallerte selve Steam.

Jeg skal sende en mail til Valve og spørre wtf, men hvis noen her har en brilliant idé som kan løse dette problemet, så sier jeg ikke nei takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...