Gå til innhold

Fri i militæret?

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal inn i garden den 4. august. Dessverre er dette like før Øyafestivalen som går fra 12-15 august. Jeg kan forstå at det kan bli vanskelig å få fri onsdag, torsdag og fredag på festivaldagen, men skulle så gjerne vært der på lørdag.

Pleier man å få fri til å gjøre ting på egenhånd i starten? Permisjon for å besøke familien? Er dette ting man kan søke om på forhånd for å forsikre seg om at man faktisk får fri? Og kan det trekkes tilbake på et senere tidspunkt?

Hadde vært fint å finne ut dette allerede nå da det er få billetter igjen til enkelte av dagene.

Takker for svar. :)

Edit: Onsdag er kanskje den viktigste dagen for meg. Altså 12. August. Finnes det grunner som gjør at man kan skulke unna enkelte dager?

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem det. I begynnelsen er det bare realistisk med velferdsperm klasse A, som normalt innvilges ved dødsfall eller annen krise i familien, og denne skal dokumenteres når du kommer tilbake. Å jukse med dette vil i veldig stor grad kvalifisere deg til å gjennomføre resten av førstegangstjenesten med å måke snø og fylle papir på kopimaskinen i Vardø.

Lenke til kommentar

*Måking av snø og fylling av papir* here I come!

Nei. Synd det skal være så vanskelig. Lørdagen blir da andre helg etter innkallelsen, så da har jeg kanskje en liten mulighet til å få perm på lørdagen.

Fant forresten ut at datoen er 4. august og ikke 6. som jeg skreiv først.

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Jo, det er mulig. Få tak i personelloffiser S-1 på leiren der du skal tjenestegjøre, og ta en telefon til han så tidlig som mulig. Gjorde dette selv for å få fri min første helg i forsvaret, men da for min søsters bryllup. For å være ærlig tviler jeg sterkt på at du får perm for å dra på konserter. Men, det er jo lov å prøve.

Lenke til kommentar

Du får garantert ikke godkjent hele festivalen. 12-15 er 4 dager (3 av dem er vanlig hverdag), og det sier seg selv at de ikke gidder å sende deg bort en halv uke når du egentlig skal være med resten av folka og lære grunnleggende soldatferdigheter. Sats på 1 dag eller noe, da øker i hvert fall oddsen. Lørdag er selvsagt lettere enn midt i uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...