jim_smyth Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 1. Hva er RSI og hvordan måles den? Jeg har sett nok på HegnarTV til å forstå noe, men siden det er Relative Strength Index så må det jo være en relativ styrke til noe, men hva? 2. Når jeg selger aksjene min så må jo noen ta de imot og gi meg penger. Det jeg lurer på er om det andre personer, firmaer som tar den på lik linje som når jeg kjøper selv, som sitter på den andre siden? Har vært litt diskusjoner med pappa og vi er begge like blanke. En alternativ tanke er at det muligens er firmaet som aksjen ligger i som det handles med i en vanlig handel, feks STL som kjøper tilbake aksjene? For meg er det fundamentalt feil, men hva sier dere? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 1.Hva er RSI og hvordan måles den? Jeg har sett nok på HegnarTV til å forstå noe, men siden det er Relative Strength Index så må det jo være en relativ styrke til noe, men hva? 2. Når jeg selger aksjene min så må jo noen ta de imot og gi meg penger. Det jeg lurer på er om det andre personer, firmaer som tar den på lik linje som når jeg kjøper selv, som sitter på den andre siden? Har vært litt diskusjoner med pappa og vi er begge like blanke. En alternativ tanke er at det muligens er firmaet som aksjen ligger i som det handles med i en vanlig handel, feks STL som kjøper tilbake aksjene? For meg er det fundamentalt feil, men hva sier dere? 1 - google & wiki 2 - Enhver juridisk person kan handle aksjen, også bedriften som aksjen er et verdipapir på. Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) 1 - google & wiki 2 - Enhver juridisk person kan handle aksjen, også bedriften som aksjen er et verdipapir på. 1. takk 2. ok. så aksjen ligger i det frie markedet hele tiden og går fra person til person. Man selger ikke aksjen tilbake til firmaet konsekvent, men de kan kjøpe om de vil. Got it Var egentlig det jeg tenkte også, måtte bare få det bekrefta siden antall aksjer i selskapet endrer seg fra dag til dag ser det ut som. Kunne se ut som "antall aksjer i det frie markedet" endrer seg fra dag til dag også. Endret 11. juni 2009 av jim_smyth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå