OBServer Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Er det virkelig slik at RedHat 9 overhodet ikke støtter NTFS? Virket ihvertfall slik på dokumentasjonen jeg lastet ned. Skulle gjerne ihvertfall hatt leserett til disse partisjonene. Mener å huske at Mandrake støtter NTFS, og at det var en enkel sak å få til dette. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 kremt.. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...106425&start=20 Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Takk for linken, fant den ikke da jeg søkte selv. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Har nå gjort det som sto der, og det hjalp lite. Fikk lagt til støtten for NTFS, men fant ikke noen partisjoner å mounte. Lastet ned Mandrake 9.1 nå, og tror jeg satser på det i stedet. Har lite, men god erfaring med Mandrake. Fant også ut at RedHat er en av de få distribusjonene som ikke støtter NTFS ut av boksen. Prøver bare å få litt kjennskap til linux og gidder derfor ikke legge mye arbeid i å få RedHat til å fungere. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det var lurt OBServer MarcelSB Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Det var lurt OBServer MarcelSB Trudde du skulle si at han burde legge inn SuSE i stedet... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Det kan han også gjøre :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Mandrake funker utmerket med NTFS, men faen så komplisert rettighetsystem de bruker. Er det noen her som kan gi en om mulig enkel forklaring. eksempel: Apache 2.0 kjører med standard websiden som ligger i Mandrake uten problemer. Når jeg bytter ut denne med min web side kommer error 403 er det noen som har ide ? Lenke til kommentar
maggen Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Gikk til denne siden og lastet ned rpm (athlon.i386 for min del). Installerte med: rpm -iv kernel-ntfs-2.4.20-9.athlon.rpm mkdir /home/maggen/ntfs mount -t ntfs /dev/hda1 /home/maggen/ntfs Verre var det ikke -magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå