sablabra Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg var usikker på om denne tråden passet best her eller i forsvaret-delen, men jeg tror den er mest relevant her. Uansett, jeg har søkt på flere siv. ing. studier på NTNU til høsten, men jeg har fått innkalling til førstegangstjeneste i august. Slik jeg forstår det kan studieplassen utsettes et år dersom jeg blir tilbudt plass til høsten? Men stemmer det at man får 2 ekstra tilleggspoeng for fullført førstegangstjeneste? Og i så fall, vil det være mulig å søke i år med disse ekstra poengene? Eller må jeg vente til neste år? Et annet scenario jeg kan tenke meg: Jeg får en studieplass, men ikke førsteønsket mitt. Hvis jeg takker ja til denne og utsetter studieplassen ett år, vil det være mulig å søke på nytt på førstevalget neste år? Takker for svar Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du får to tilleggspoeng for endt førstegangstjeneste. Tviler på du kan søke allerede i år med disse poengene da du må fullføre førstegangstjenesten for å få dem. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Du får to tilleggspoeng for endt førstegangstjeneste. Tviler på du kan søke allerede i år med disse poengene da du må fullføre førstegangstjenesten for å få dem. Ok, hvis det er tilfelle så lurer jeg bare på følgende: Jeg får en studieplass, men ikke førsteønsket mitt. Hvis jeg takker ja til denne og utsetter studieplassen ett år, vil det være mulig å søke på nytt på førstevalget neste år, men denne gangen med to tilleggspoeng? Altså at jeg søker på nytt uten å miste studieplassen jeg allerede er sikra. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Det står forklart her. Takk, da skulle det meste være oppklart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå