Computeren Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg sliter med hakking på telefonien spesielt ved bruk av TV2 Sumo. Da hakker det konstant så det ikke er mulig å høre hva som sies i andre enden av røret selv om videokvaliteten er kun 1300kbit/s og ingen ting annet laster. Det kommer også inn et hakk av og til ved vanlig surfing på internett. Ved nedlasting av filer, hakker det i begynnelsen og så gir det seg etter et par sekunder. Jeg har testet på Bredbandskollen.se og får 3,8Mbit nedlasting til vanlig og 3,3Mbit når telefonen er i bruk. ISP: Ventelo ADSL 4100/448 Router: Linksys WRT54GL /m dd-WRT firmware VOIP adapter: XAVi Inteno X6525 Bilde av mine innstillinger ligger vedlagt. VOIP adapteret er tilkoblet i port1. Det er telefoniadapteret som er oppført under MAC Priority. Hva kan jeg gjøre for å få bort hakkinga? Jeg lurer også på om jeg kan assigne en egen prioritet for nedlasting av filer fra internett (http)? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei! Ventelo kjører BluePhone over L2TP for private kunder. Jeg vil anbefale deg å koble ATA (tlf boksen) rett på modem, og ikke via router. - Ventelo ansatt Lenke til kommentar
Computeren Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Hei. Takk for svaret. Jeg koblet om som beskrevet, men hakkinga fortsatte når jeg kjørte TV2Sumo. Men nå har jeg innstallert Silverlight og hakkinga er forsvunnet Lenke til kommentar
gfagerland Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Noen kjærlige folk fra gamle bluecom som kan fortelle meg hvordan jeg får tilgang til web-Interface til VOIP ATA de brukte: Xavi Technologies Corp, X6525 (Inteno merke). Har prøvd å koble den til nett, men DHCP er deaktivert og jeg får ikke tilgang til web oppsettet. Ser at den prøver å nå l2tp.voip.bluecom.no - men kommer ikke stort lenger. Har denne egen bluecom firmware? - Tråd-ninja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå