rymdgris Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) En venninne har en HP laptop som plutselig har begynt å krasje visse programmer etter at de har vært åpnet i noen få sekunder. Det gjelder hovedsaklig Firefox, Spotify og Soulseek. IE fungerer perfekt. Jeg prøvde å slå av brannmur (hun bruker windows XP sin egen) + slå av sanntidsøking på Norman + sjekka CCleaner etter oppstartsprogrammer som kunne krangle + kjørte Super Anti Spyware og Norman sin fulle scan, men til ingen nytte. Noen som har noen idéer? Endret 10. juni 2009 av rymdgris Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hva sier feilmeldingen? Bare henger programmene seg eller kan du får opp en detaljert feilbeskrivelse? Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Jepp, de bare henger seg. Så får man beskjed om at man kan sende feilmeldingen til Microsoft. Jeg prøvde å se på de detaljene i feilmeldingene men det var no überkryptiske greier jeg ikke skjønte noe av. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg gjetter at det er et problem med Windows og ikke problem med både Firefox, spotify og soulseek. Hva problemet er derimot kan jeg nok ikke svare deg på, lykke til videre Det er forresten vanligvis kjappere å formatere maskinen enn å finne ut av hva som er problemet i slike tilfeller Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Oi da, det var kjipt å høre. Formatering er pain. Men takk for svar Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Du kan sikkert finne ut av problemet, jeg bare sier at jeg hadde formatert, såfremt hun ikke har noen übersære applikasjoner som tar sykt lang tid å formatere. Du kan jo prøve system restore også da Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Formatering er kun for amatører som ikke vet bedre. Det er ingen beviser som tyder på at problemet skyldes Windows det er også den minst sannsynlige forklaringen. Når et program kræsjer blir informasjonen under kræsjen snappet opp av Dr.Watson som bla vil loggføre en del informasjon og lage en minidump som beskriver kræsjen. Denne minidumpen kan da feilsøkes videre med Windbg for å finne årsaken til kræsjen. Evt kan du legge ved minidumpen slik at andre kan se på den. Endret 11. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 LOL, Dr. Watson, kjempetips Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 LOL, Dr. Watson, kjempetips Yep det aller beste tipset faktisk. Dr. Watson er et program som kjører i bakgrunnen av Windows og som vil som sagt loggføre en del informasjon om programmet i det det kræsjet det vil også lage en minidump som beskriver en porsjondel av minnet til programmet som kræsjet. Man kan dermed enkelt følge stakken på den tråden som kræsjet for å avgjøre hva det var som forårsaket kræsjen. Dette kan da gjøres på minutter. Formatering er en dårlig løsning siden: 1.Du har ingen garanti på at det løser problemet. 2.Det tar alt for lang tid. 3.Om problemet skulle gjennoppstå har man ingen rask fiks for det. 4.Man ikke vet hva problemet er. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Dr. Watson kommer med mange merkelige feilmeldinger som er umulig å forstå dersom du ikke er en "Microsoft Certified Technology Specialist", det er en grunn til at de fleste ikke bruker det. Dessuten så visst du ikke finner noen kjapp løsning på problemet og må ringe M$ support får du sannsynligvis beskjed om at det er en bug som blir fikset i neste Service Pack. So i format, men for all del, det er min måte å gjøre det på. Dersom det er en noenlunde oppegående bærbar pc så kan han trykke på F11 eller shift F10 så fikser den seg selv Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Som sagt om han ikke ville gjennomgå beviset selv foreslo jeg at han kunne laste opp minidumpen selv som vedlegg og dermed kunne jeg gjennomgå den og se hva som forårsaket kræsjen. Mao er alt brukeren behøver å gjøre å legge ved en fil som vedlegg. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Joda, det kan funke kom med fila rymdgris Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Om du får opp den dialogen om å "Sende feilrapporten" til microsoft trykk på Vis filer for å finne banen til fila. Evt kan du starte Dr watson med å skrive drwtsn32 i kjør feltet og se hvilken bane som peker til Krasjdump: Filen burde forøvrig ende på .dmp Endret 11. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Skal poste den .dmp fila så snart jeg får kloa i maskinen hennes igjen Takker! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå