Gå til innhold

Drillo - Geni eller flaks?

Jaarabygg

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg hadde stor tro på Drillo når han ble ansatt som landslagstrener, og om ikke enda mer etter seieren over Tyskland.

Men etter syns jeg Norge har vært tafatt, og Drillo har gjort så mange merkelige valg i formasjon, bytter, utspill osv

at jeg har begynt å tvile litt...

Jeg har alltid ment at Drillo har vært et geni, men DET VAR PÅ 90-TALLET! har jeg begynt å innse.

Fotballen er helt annerledes nå enn da. Mer teknisk, flere utenlandsproffer osv.

Disse mener jeg burde fått spille/ikke spille:

Jon Knutsen eller Rune Jarstein i mål: Jon Knutsen var god mot Makedonia, og Jarstein ser ut til å være over tullet med tabbene. En tabbe innimellom har alle keepere, og Jarstein er en veldig god keeper når har er i form.

Som forsvar:

Venstreback: JA Riise

Midstoppere: Brede Hangeland og Vadim Demidov: mange andre også som kan steppe in, men jeg mener disse er best i Norge for tiden.

Høyreback: Roar Strand eller Håvard Nordtveit: det snakkes mye om det såkalte høyreback-problemet, men Roar har erfaring, er god teknisk og er en utrulig god spiller. Skjønner heller ikke hvorfor Håvard Nordtveit er utenfor landslagsdiskusjonen...

Midtbane (rekkefølgen er tilfeldig): Christian Grindheim, Alexander Tettey, Morten Gamst Pedersen, Kristoffer Hæstad.

Spiss: John Carew, Daniel Braaten (reserver: Tostein Helstad, Frode Johnsen)

Carew sier seg selv, Braaten har vært god i det siste, Helstad er også god, også Frode Johnsen: spiller i Japan, og er en av toppscorerne der.

Vil gjerne ha tilbakemeldinger og meninger om dette ;)

Men ikke vet jeg, kanskje han bare trenger litt tid, som så mange andre trenere...for han har jo gjort det før, og han har gjort det stort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også mistet litt tiltroen til Drillo.. Greit, han hadde en periode på '90-tallet der Norge var gode, men da hadde de også spillere som utfylte hverandre. Synes det er idiotisk å ha Carew alene på topp. Som i den første omgangen mot Nederland, han blir stående alene, og stusser ballen til keeper/forsvaret fordi det ikke er andre muligheter..

Daniel Braaten har sine perioder, men synes det er for lang tid mellom dem. Tror Frode Johnsen og John Carew kunne vært et interessant par. Roar Strand har vel lagt opp landslagskarrieren, men kunne godt vært med om han ville. Demidov bør også få prøve seg mer, han storspiller i Rosenborg, og kunne gjort det like bra/bedre som Fevang/Wæhler. Hangeland er vel et naturlig valg.

Endret av Doppe
Lenke til kommentar

Syns Drillo burde se på noen andre offensive spillere enn de som tydeligvis har klippekort på landslaget.

f.eks: Magne Hoseth, Morten Moldskred, Mos Abdalloe, Christian Kalvenes, Frode Johnsen, Jon Hogne Aarøy, Trond Olsen.

Det er mange gode spisser i Norge, men det er tydeligvis bare Carew, Iversen og Braaten som får spille.

Det som også ble klart under dagens kamp er at Norge trenger en midtbanespiller som virkelig scorer mål.

Dette har Drillo i f.eks Trond Olsen og Alexander Tettey som begge ble vraket i dag.

Tror Drillo må åpne øynene for de spillerene han virkelig KAN sette inn, og ikke bare de som er "faste"...

Lenke til kommentar

Det norske landslaget har jo allerede bevist at de ikke klarer å spille offensiv fotball, selv mot lag som er dårligere. Defensive lag trenger flaks for å vinne kamper. Og med sinnsykt mye flaks kan de vinne mesterskap. Men kvalikken er lang, og der er det de beste lagene som havner på topp.

Lenke til kommentar

huseklepp og moa.

Men ja, etter seieren mot tyskland så fikk jeg troen på landslaget igjen, men de skuffa mot makedonia og i andre omgang mot nederland. Første omgang syntes jeg de klarte seg noelunde bra.

Så da får vi vente til august å se kordan det går med dem.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe spesielt mye tillit til Drillo. Han er (har i hvertfall vært) en god trener og fortjener all den respekten han kan få. Vi fikk en liten boost etter trenerskiftet. Hele Norge var i himmelen. Så hadde vi kanskje også litt flaks mot Tyskland. Etter det har det gått nedover, og jeg tror ikke det kommer til å snu med det første. Jeg ser i hvertfall ingen grunn til at det kommer til å snu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...