Gå til innhold

Søknad til 1.år vg.

Anbefalte innlegg

Heisann

Er i ferd med å avslutte 10.klasse nå. Og i vinter søkte vi til 1. år Vg.

Jeg hadde 1.Media og K...

2. Idrettslinja

3. Studiespesialisering

Og nå har det seg slik at karakterene mine har uheldigvis falt veldig mye dette siste halvåret og jeg har nå ingen sjangs til å komme in på media og kommunakisjon det veit jeg. Så jeg egentlig bare stryke Media og Kommunakisjon fra listen.

Så jeg har noen spørrsmål angående min søknad og muligheter:

Blir jeg stilt bakerst i ´´køen´´ på 2. valget når jeg ikke kommer in på 1.valget?

Hvis jeg får plass på idrettslinja, kan jeg takke nei til den og ja til studiespesialisering?

Kan jeg gå 1 år på Idrettslija også søke studiespesialisering/media på nytt?

Dette er ting jeg lurer på! Håper noen kan hjelpe meg !:)

Ignorer alle skrivefeil, skrev dette innlegget på min ipod(litt for fort også).

Endret av madsii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Er i ferd med å avslutte 10.klasse nå. Og i vinter søkte vi til 1. år Vg.

Jeg hadde 1.Media og K...

2. Idrettslinja

3. Studiespesialisering

Og nå har det seg slik at karakterene mine har uheldigvis falt veldig mye dette siste halvåret og jeg har nå ingen sjangs til å komme in på media og kommunakisjon det veit jeg. Så jeg egentlig bare stryke Media og Kommunakisjon fra listen.

Så jeg har noen spørrsmål angående min søknad og muligheter:

Blir jeg stilt bakerst i ´´køen´´ på 2. valget når jeg ikke kommer in på 1.valget?

Hvis jeg får plass på idrettslinja, kan jeg takke nei til den og ja til studiespesialisering?

Kan jeg gå 1 år på Idrettslija også søke studiespesialisering/media på nytt?

Dette er ting jeg lurer på! Håper noen kan hjelpe meg !:)

Ignorer alle skrivefeil, skrev dette innlegget på min ipod(litt for fort også).

du har rett på å komme inn på et av valgene, og veldig få kommer ikke inn på verken 1. eller 2. valget.

fylket ditt er kun pliktig til å tilby deg EN skoleplass i året. om du kommer inn på noe annet, etter å sakt nei til plassen du er tilbudt, kommer veldig an på skole. så lange det er plass kommer du inn, så kommer jo ann på det er en populær skole eller ei.

men om rekkefølgen på søknaden din ikke er slik du vil ha den, ring opptakskontoret i fylket å si ifra. det er min erfaring at de er saklige og hjelper til så godt de kan.

gå et år på idrettslinje så skifte? kan jo det, men det vil jo være et ganske bortkastet år, så ikke sats på det.

Edit: på vilbli.no ser det ut til å være mye av de samme kursene på idrett og almen, så du vil få en del fritak om du går fra idrett til almen. eller kanskje hoppe rett på almen vg2, og ta de få fagene fra vg1 du mangler som privatist.

hvordan vet du at du ikke kommer inn på media?

Endret av datastol
Lenke til kommentar

Skjønner.

Jeg mener hvis jeg ikke liker meg da på idrettslinja, kan jeg da til våren igjen søke meg in på studiespesalisering eller er idrettslinja ´´låst´´i 3 år.. ?

Jeg vet det sånn 97% sikkert at jeg ikke kommer in, snittet som har hvert de siste årene er mye høyere en det jeg har og i år hadde det hvert enda flere søkere( 168) til Media der dem bare har en klasse på 30 stk.

så ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...