Gå til innhold

Gorillapod: Bare tøys?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vurderer å kjøpe ett slikt jeg også, vet jeg aldri kommer til å drasse med ett stort stativ når jeg har med kamera.

har ikke noe stativ fra før, funker det greit å bruke dette som eneste stativ, eller er det helt bortkastet?

evt. finnes det noen veldig kompakte vanlige stativer dere anbefaller?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det er som sagt kjekt å ha i forskjellige miljøer hvor et vanlig stativ ikke får fotfeste engang. Men som Tom sier; kjøp den som er hakket større.

Og til blitzer i en skogssetting f.eks.

Lenke til kommentar
Joby sin som er beregnet på standard speilrefleks tåler jo "hele" 800gram.

vil anta det uansett er best å ha den feteste...

- SLR-zoom-varianten angir 3 kg, og med tanke på rådene om å "overbudsjettere" på vekten, tenker jeg det bør være såpoass, men at såpass bør være nok for et D5000. (Hjemmesiden deres anbefalte standard SLR-modellen.) Bare en hundrings ekstra, ikke så voldsomt mye større, men man ser ut til å gå glipp av "halsen" de to minste variantene har.

Lenke til kommentar

Produktet er greit til å kunne plassere kameraet på ellers utilgjengelige steder (inkludert nesten på bakkenivå), og som f.eks. "SR-system" på et lite PS/lommekamera som ellers ville blitt skinnvinglet som håndholdt. Men til lange natteksponeringer er det for dårlig.

Lenke til kommentar

Sier som de fleste andre, flott å ta med seg når man ikke gidder å dra med vanlig stativ, flott for uvanlige vinkler osv. Hendig til blitser også.

Som tidligere nevnt, velg noen "størrelser" større enn du tror du trenger.

Min Joby SLR Zoom holder greit 350D med en Sigma 17-70, men får litt problemer med 50D pluss batterigrep med samme objektiv, dersom det skal klemmes fast i lyktestolper eller lignende.

Alt i alt en anvendelig liten sak som absolutt har livets rett i fotobaggen min.

Jeg har brukt den bl.a. her og her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...