Gå til innhold

*løst* Bildeforstyrrelser ved avspilling av videofiler

Flygg

Anbefalte innlegg

Har i dag fått store problemer ved avspilling av videofiler som tidligere har fungert knirkefritt. Det arter seg på den måten at bildet etter litt tid blir fullt av diverse blinkende striper, både horisontale og vertikale. Det er et problem som gradvis har oppstått. Tidligere hendte det bare en gang iblant. Så har det de siste dagene begynt å skje bare hyppigere og hyppigere, til nå da jeg med litt flaks får sett 10-20 minutter før det begynner. Når det først skjer er det ingenting annet enn reboot som funker. Om jeg avslutter mediaspilleren og starter den på nytt er stripene der helt fra starten av. Har prøvd flere forskjellige mediespillere, og kan med sikkerhet si at det oppstår med media player classic, vlc player, nero showtime og windows media player 9, så det er neppe spilleren som er problemet. Har oppdatert skjermkortdriverne og codec-pakken uten resultat.

Maskinen kjører for øvrig xp, og filene jeg har sett problemet på så langt har vært både divx, xvid og mp4.

Håper noen kan hjelpe.

edit: Håper jeg har postet riktig. Hvis ikke er det bare å flytte det.

Endret av Flygg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet den teorien nå med et spill, og etter fem minutter eller så med fable var jeg i et hav av artifacts. Mulig det begynner å bli på tide å bytte ut den gamle traveren. Skjermkortet er jo tross alt snart tre år gammelt, men merkelig at det skulle bli så varmt nå, for det er ikke lenge siden jeg blåste det rent for støv for første gang på evigheter..

Å se film etterpå gikk derimot greit, merkelig nok.

Endret av Flygg
Lenke til kommentar

Det er en kjent feil ja :). Har selv hatt nøyaktig samme problemet med tilsvarende kort. Det vil bare bli værre, og til slutt gi artifacts overalt. Send det inn og reklamer på det, henvis til 5 års reklamasjonsrett på slike ting, og det kan godt hende du får et nytt tilsvarende et :). Feks et 9600GT.

Mulig butikken avslår også, da får du velge om du skal sette hardt mot hardt eller bare kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...