bjartesi Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg skal lage et program som skal ha en timer som skal sjekke om en trykker på en knapp innen 3 sek. Dersom ikke får en opp melding om dette og det går ikke ann å trykke. Jeg kan lage en timer som tar tiden fra et start til stopp men er ikke helt sikker på hvordan dette skal løses: For å gjøre det med start/stopp ville jeg gjort sik: DateTime start, stopp; start = DateTime.Now; stopp = DateTime.Now; public void tiden() { TimeSpan tid = stopp - start; textBox7.Text += Convert.ToString(tid.TotalSeconds); } Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Tja, en TIMER event er kansje måten å gjøre dette på. Sleng på en TIMER i vinduet. Sett den til å gå i 3 sekunder. Dobbeltklikk på TIMER kontrollen og skriv inn koden som skal skje etter tre sekunder MessageBox.Show("Heisan! Skulle ikke du trykket på knappen?"); På selve knappen så legger du inn følgende: Timer1.Enabled = false; Har du behov for flere spesialiteter i vinduet så kan du la TIMER gå hvert sekund og sjekke med et register av TIMER Events som du vil hekte deg på. F.eks. ved å bruke en collection med tidspunkter som skal trigges. Lenke til kommentar
bjartesi Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Tja, en TIMER event er kansje måten å gjøre dette på. Sleng på en TIMER i vinduet. Sett den til å gå i 3 sekunder. Dobbeltklikk på TIMER kontrollen og skriv inn koden som skal skje etter tre sekunder MessageBox.Show("Heisan! Skulle ikke du trykket på knappen?"); På selve knappen så legger du inn følgende: Timer1.Enabled = false; Har du behov for flere spesialiteter i vinduet så kan du la TIMER gå hvert sekund og sjekke med et register av TIMER Events som du vil hekte deg på. F.eks. ved å bruke en collection med tidspunkter som skal trigges. Det var et genialt enkelt svar...takker så mye! Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Det enkle er ofte det beste ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå