Gå til innhold

PC til mor, brukes kun til kontorbruk

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker å sette sammen en stasjonær PC til mor, da den nåværende pcen ikke duger til stort. Bruksområdene er stort sett surfing og office pakken. Har igrunn ikke noen krav utover at det bør være to-kjerne eller mer CPU og 4gb minne.

Dette er de jeg har sett på:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=92415

Trådløst nettverkskort, mus, tastatur og programvare enten har jeg, eller kjøper på den webshopen jeg finner flest deler fra.

Noen som har noen bedre/andre forslag enn dette? Feks usikker på om det er vits med AM3, om kabinett/PSU er kurant osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DEt er en fare for at ASRock hovedkortet må flashes for å bruke X2 7750. I henhold til ASRock sine sider kreves bios 1.40 for den CPU-en. Så hvilken bios den leveres med bør sjekkes.

Asus M4A78-HTPC, dog noe dyrere bør være bankers - da den har samme bios til alle CPU-ene. Gigabyte GA-MA78GM-UD2H er også en mulighet, men her skal 7750 ha F2 bios.

Lenke til kommentar

Eneste som kan mangle er 24-pins kontakt til hovedkort, men jeg tviler sterkt på at PSUen mangler dette. Det finnest uansett overganger som en burde kunne få tak i på hvilken som helst PC butikk (kanskje ikke elkjøp/lefdal/expert) for en knapp femtilapp.

Lenke til kommentar
Eneste som kan mangle er 24-pins kontakt til hovedkort, men jeg tviler sterkt på at PSUen mangler dette. Det finnest uansett overganger som en burde kunne få tak i på hvilken som helst PC butikk (kanskje ikke elkjøp/lefdal/expert) for en knapp femtilapp.

Var igrunn det jeg tenkte :) Takk for hjelpen!

Ser ut til at det blir å bestille om ikke så alt for lenge, noen som ser noe som bør endres? Tror dere HK støtter CPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...