Gå til innhold

[Løst]"Flere" default browsere / fange opp URL før den trigger default browser

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som vet hvordan man kan fange opp en url så man selv kan bestemme hvilket program den skal kjøres med? Eks. Har en wordfil med en link som trykkes på. Ut i fra hva slags url det er så ønsker jeg å starte forskjellig program (feks ulike browsere). Windows har i utgangspunktet satt en default browser, men jeg ønsker å bruke forskjellige programmer til å kjøre forskjellig type url. Feks forskjell mellom internett og intranett.

Noen som kan hjelpe?

Endret av Shalashaska
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet så kan du ikke få windows til å skille mellom f. eks. internett og intranett så den eneste løsningen vil da bli å lage et program(mulig skript går) som du legger som default browser. Når programmet/skriptet starter kan det finne ut hvilke browser som det vil starte opp.

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar. Har fått laget et program som gjør dette.

Neste post på programmet er at jeg ønsker å kunne fange opp url/link klikk i en browser. Eks: Bruker en spesifikk browser til å åpne intranettsider. Hvis jeg trykker på en link i denne browseren som refererer til en internettside, så skal den åpnes i en annen browser. Fremdeles samme sak altså, ønsker å skille mellom intranett og internett. Håper noen har et godt svar på hvordan dette kan gjøres.

Edit:

-Løsningen kan godt være spesifikk for Internet Explorer.

-En fin løsning er om URLen kunne fanges opp og sendes til det programmet jeg allerede har laget, som da igjen avgjør hvilken browser/applikasjon som skal kjøres. Problemet er i hovedsak at jeg ikke vet hvordan jeg kan fange opp link som trykkes på i browseren eller skrives inn i adresselinja, for så å sende den videre som en parameter til programmet jeg allerede har laget.

Endret av Shalashaska
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...