Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Senkesett på golf IV ! Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei! Er ny bruker her på diskusjon. no og håper dere kan hjelpe meg!

Har netopp montert på senkesett til min golf iv 99 mod 1.6l.

Har nye BBS motorsport felger med dekkdimensjon 225/40/18 med 8.5 i bredde.

Etter monteringen fant vi ut at det ikke er noe plass mellom felgen og demperen, det er snakk om milimetern og dette er med spacere på en halv centimeter.

Kjøpte jo senkesettet for og kunne kjøre litt fortere i svingene samtidig som dette skal se pent ut.

Jeg ble anbefalt og kjøpe nye felger med en helt annen dimensjon for og i det hele tatt kunne ta noen krappe svinger uten at jeg skal kunne risikere og punktere osv.

Er det noen her som kan komme med noen anbefalinger?

Vil det f.eks hjelpe hvis jeg går ned på dekkdimensjon til 205 ??!!

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det dekk eller felg som tar borti demper? Er det felgen hjelper det ikke med smalere dekk. Pass også på hva felgen er godkjent med av dekkbredde.

En løsning kan være bredere spacere, men ta hensyn til at dette påvirker totalt innpress.

Lenke til kommentar

Er usikker på innpress men måtte skifte til noen gamle sommerfelger nå som har helt lik dimensjon men bare i 8" bredde. Det funka mye bedre men fortsatt litt dårlig plass i mellom demperen"/.

Er ikke så keen på og kjøre med spacere heller pga det at den ikke går igjennom eu kontroll med det på.

Det er selve dekket som går inni demperen, beklager hvis jeg sa felgen. mente dekket.

Hvis jeg går ned fra 225 til 205 er det noen som vet hvor mange centimeter det vil hjelpe?

Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Er usikker på innpress men måtte skifte til noen gamle sommerfelger nå som har helt lik dimensjon men bare i 8" bredde. Det funka mye bedre men fortsatt litt dårlig plass i mellom demperen"/.

Er ikke så keen på og kjøre med spacere heller pga det at den ikke går igjennom eu kontroll med det på.

Det er selve dekket som går inni demperen, beklager hvis jeg sa felgen. mente dekket.

Hvis jeg går ned fra 225 til 205 er det noen som vet hvor mange centimeter det vil hjelpe?

Forskjellen mellom 225 og 205 er 2cm pr teori. Noen dekkmerker er bredere enn andre.

Uansett vil dekket måtte ut i kanten på felgen, så med 205 vil du få mer strekk, altså vil dekket bli bredere i praksis (men da mest der dekket er festet til felgen). Hvordan det er med 205-dekk på en 8,5" felg overlater jeg til andre å svare på.

Det finnes forøvrig TUV-godkjente spacere. Disse skal inn i vognkortet og dermed ikke være problem på EU-kontroll.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...