Kristin14282 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Jeg har selv prøvd å gjøre noen undersøkelser og har funnet en rimelig spill-PC, men er litt usikker, har litt problemer med å finne ut RAM'en på grafikkortet. Siden jeg har planer om å spille The Sims 3, vil jeg kjøpe en PC som kan håndtere det spillet, siden jeg vet av erfaringer fra tidligere spill, at det er et ganske krevende spill. Multicom Compal KHLB2 er en PC jeg har sett på. Noen som vet om den duger til The Sims 3? Håper på svar. EDIT: The Sims 3 krever minimum 1 GB RAM, mens Multicom Compal KHLB2 har adskillig lavere... PS. Har noen noe å si om Alienware pcene? De virker som noen geniale spillepcer, men blir det litt meningsløst å kjøpe dem når man kun spiller The Sims-spill på dem? Endret 11. juni 2009 av Kristin14282 Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei Kristin, velkommen til forumet! Ifølge informasjonen oppgitt på denne siden vil skjermkortet i KHLB2, ATI Mobility Radeon™ HD 4650 skjermkort med 512MB GDDR3 minne, være mer enn godt nok til å kjøre The Sims 3. Uten at jeg kjenner til spillet selv vil jeg tippe at du kan kjøre det med så godt som alt av innstillinger satt til høyeste nivå. Skjermkortet i KHLB2 var sist jeg sjekket et av de beste du kunne få i en bærbar til den prisen, og resten av maskinen ser også meget bra ut. Det eneste jeg er litt kritisk til er oppløsningen på skjermen; 1366x768 kan bli litt lite på en 15,6" skjerm etter min mening. Det beste hadde vært om du kunne dratt til en butikk og sett på forskjellige pcer med forskjellige oppløsninger før du bestilte, for å få en idé om hvordan det oppleves. Uansett så vil KHLB2 være mer enn bra nok til å spille The Sims 3 på. Lykke til! Lenke til kommentar
Kristin14282 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Hei Kristin, velkommen til forumet! Ifølge informasjonen oppgitt på denne siden vil skjermkortet i KHLB2, ATI Mobility Radeon™ HD 4650 skjermkort med 512MB GDDR3 minne, være mer enn godt nok til å kjøre The Sims 3. Uten at jeg kjenner til spillet selv vil jeg tippe at du kan kjøre det med så godt som alt av innstillinger satt til høyeste nivå. Skjermkortet i KHLB2 var sist jeg sjekket et av de beste du kunne få i en bærbar til den prisen, og resten av maskinen ser også meget bra ut. Det eneste jeg er litt kritisk til er oppløsningen på skjermen; 1366x768 kan bli litt lite på en 15,6" skjerm etter min mening. Det beste hadde vært om du kunne dratt til en butikk og sett på forskjellige pcer med forskjellige oppløsninger før du bestilte, for å få en idé om hvordan det oppleves. Uansett så vil KHLB2 være mer enn bra nok til å spille The Sims 3 på. Lykke til! Heisann, takk for hyggelig velkomst. Det står på den siden at oppløsningen kan økes til 15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080, vet ikke om det har noe særlig betydning... Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 1920x1080 er på den andre siden en ekstremt høy oppløsning på en 15,6" skjerm, og her vil jeg råde deg enda sterkere til å fysisk se på en tilsvarende skjerm med samme oppløsning før du bestiller. Personlig synes jeg 1440x900 eller 1650x1080 er de beste oppløsningene på en 15,4" skjerm (det er veldig liten forskjell på størrelsen på en 15,4" og 15,6"), men dette er som sagt min personlige mening. Helt uten å vite hva du foretrekker vil jeg i utgangspunktet anbefale deg å heller bestille 1366x768 enn 1920x1080. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Sims 3 ikke mye mer en Sims 2, de aller fleste maskiner kjører sims3. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 KHLB2 er en ganske bra bang for buck pc. Sims3 vil den klare veldig lett. Lenke til kommentar
Kristin14282 Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Sims 3 ikke mye mer en Sims 2, de aller fleste maskiner kjører sims3. Har brent meg på det før, skjønner du, det er derfor jeg prøver å undersøke mer før jeg kjøper en ny PC. Kjøpte en Packard Bell i 2007/2006 til 10 000 kr, og den PCen har ikke vært annet enn problemer for meg. 4 ganger på reperasjon for krasja harddisk og faretruende varm strømutgang, så mye at den nesten begynte å brenne (begynte å komme røyk ut...) PLUSS at den ikke klarte å kjøre The Sims 2 en gang uten problemer... 1920x1080 er på den andre siden en ekstremt høy oppløsning på en 15,6" skjerm, og her vil jeg råde deg enda sterkere til å fysisk se på en tilsvarende skjerm med samme oppløsning før du bestiller. Personlig synes jeg 1440x900 eller 1650x1080 er de beste oppløsningene på en 15,4" skjerm (det er veldig liten forskjell på størrelsen på en 15,4" og 15,6"), men dette er som sagt min personlige mening. Helt uten å vite hva du foretrekker vil jeg i utgangspunktet anbefale deg å heller bestille 1366x768 enn 1920x1080. Tror du har rett, takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Kristin14282 Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 KHLB2 er en ganske bra bang for buck pc. Sims3 vil den klare veldig lett. Man ønsker jo en PC som kan kjøre spillet bra, det er det jeg er på utkikk etter. Pluss at spille-PC-er duger til mer annet også. God ytelse duger til mer enn bare spilling, vil vel jeg anta å våge. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ja, sant det. Er ikke alle som ser den koblingen KHBL2 har nyeste generasjons prosessor (montevina) og ddr3 ram samt et meget bra skjermkort til den prisen. De fleste bærbare i den klassen fås kjøpt med santa rosa prosessor og ddr2 ram. Er ikke en voldsom forskjell, men alle monner drar Lenke til kommentar
Kristin14282 Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Ja, sant det. Er ikke alle som ser den koblingen KHBL2 har nyeste generasjons prosessor (montevina) og ddr3 ram samt et meget bra skjermkort til den prisen. De fleste bærbare i den klassen fås kjøpt med santa rosa prosessor og ddr2 ram. Er ikke en voldsom forskjell, men alle monner drar Er det mulig å oppgradere grafikkortet på den PC-en egentlig? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Tviler på det. Det er vel somregel bare mulig på gaminglaptoper. Om det går å oppgradere skjermkortet, er det ikke sikkert laptopens kjølesystem vil kunne klare å holde det kaldt nok. Lenke til kommentar
Kristin14282 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Lurer litt på om Multicom Kunshan M570+ er noe bra. Noen som vet av erfaringer? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg har M570+ og jeg er kjempefornøyd, men det er et par ting som du bør være klar over før du kjøper den. Min subjektive erfaring er som følger: Positivt: Ytelsen er svært god, dette er en av de kraftigste bærbare maskinene (som ikke har to skjermkort) du kan få tak i akkurat nå dersom du konfigurerer den riktig. Byggekvaliteten er svært god, maskinen er solid og vil vare lenge. Kjølesystemet fungerer meget godt, maskinen blir ikke ubehagelig varm selv med kraftige komponenter. Silent Mode eliminerer den verste viftestøyen når man ikke spiller spill. Utvendig design er enkelt og fungerer estetisk godt, her er det ingen blinkende neonlys eller tribals. Negativt: Kjølesystemet bråker mye. Her fungerer Silent Mode ganske bra, maskinen blir mye stillere selv om man fremdeles kan høre den. Silent Mode bør dog ikke brukes når man spiller nyere spill. Lydnivået på kjølesystemet er etter min mening det mest negative med maskinen. Høyttalerne er dårlige og lydnivået er veldig lavt, men dette er vel et vanlig problem på bærbare. I tillegg spiller vel følgende inn: Maskinen koster naturligvis mye penger, men man får kvalitet og ytelse igjen for investeringen. Maskinen er ganske stor og tung, og ikke det mest praktiske å bære med seg over alt. På den andre siden får du en stor skjerm og et fullstørrelse tastatur med numpad. Lenke til kommentar
Kristin14282 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg har M570+ og jeg er kjempefornøyd, men det er et par ting som du bør være klar over før du kjøper den. Min subjektive erfaring er som følger: Positivt: Ytelsen er svært god, dette er en av de kraftigste bærbare maskinene (som ikke har to skjermkort) du kan få tak i akkurat nå dersom du konfigurerer den riktig. Byggekvaliteten er svært god, maskinen er solid og vil vare lenge. Kjølesystemet fungerer meget godt, maskinen blir ikke ubehagelig varm selv med kraftige komponenter. Silent Mode eliminerer den verste viftestøyen når man ikke spiller spill. Utvendig design er enkelt og fungerer estetisk godt, her er det ingen blinkende neonlys eller tribals. Negativt: Kjølesystemet bråker mye. Her fungerer Silent Mode ganske bra, maskinen blir mye stillere selv om man fremdeles kan høre den. Silent Mode bør dog ikke brukes når man spiller nyere spill. Lydnivået på kjølesystemet er etter min mening det mest negative med maskinen. Høyttalerne er dårlige og lydnivået er veldig lavt, men dette er vel et vanlig problem på bærbare. I tillegg spiller vel følgende inn: Maskinen koster naturligvis mye penger, men man får kvalitet og ytelse igjen for investeringen. Maskinen er ganske stor og tung, og ikke det mest praktiske å bære med seg over alt. På den andre siden får du en stor skjerm og et fullstørrelse tastatur med numpad. Sånne innspill med erfaringer setter jeg veldig stor pris på. Tusen takk. Jeg er klar over at den koster litt penger, men kvalitet koster, og den pcen er egentlig akkurat det jeg ser etter, en god spille-laptop;) Pluss at den kan brukes til andre ting og, så det blir jo bare pluss. Tusen takk for hjelpen:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå