Gå til innhold

Hvilke vidvinkel objektiver passer til CANON 400D hus?

Anbefalte innlegg

nå trenger jeg ei linse som gir meg den kvaliteten jeg vil ha. flere ganger har jeg prøvd forskjellige vidvinkel objektiver som gir ingen forskjell eller resultat på mitt 400D kamera. jeg har fått hørt lenge at dette handler om speilet i huset, og at det skal passe med objektivet?

kan noen forklare meg, hvilke objektiver som passer? og har EOS EF IF noe med dette å gjøre?

nå ser jeg på - Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II LD

og den virker ganske brukbar, men passer den på mitt hus? og hvis ikke, finnes det noen lignende objektiver som gjør det, i samme prisklasse?

på forhånd, takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke en vidvinkel, men en normalzoom.

Den passer (om du kjøper Canon-utgaven), og det er, etter hva jeg har hørt, et supert objektiv.

Hva mener du forresten med at objektivene gir "ingen forskjell eller resultat"?

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Jeg skjønner fremdeles ikke om det er en vidvinkel eller en normalzoom trådstarter er ute etter.

Alle objektivene som er anbefalt er (super)vidvinkelzoomer, mens det du nevnte er en normalzoom. Så til trådstarter: Hvilket objektiv har du nå, og hva savner du ved det?

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Hva har du fra før av? 18-55mm?

Føler du at denne blir for "trang" på 18mm? hvis så, så må du se på vidvinkler

Er du fornøyd med vinkelen men føler at du vil ha bedre bildekvalitet, så er det en normalzoom som 17-50'en er det du er ute etter.

Kan trådstarter være forvirret av kompaktkamera, der man ofte omtaler 24mm ekvivalenter som vidvinkel mot normalt 28mm++ ekvivalenter?

Alle objektiver som har EF eller EF-S fatning passer forøvrig på kamera'et ditt. Evt. tredjepartsobjektiver som Tamronen som blir beskrevet som "For Canon"

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...