Dudlie Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei Har sett en del på anlegg i det siste. Skal ha noe rundt 5-7000. Høytalere som lager god lyd med god bass og god diskant. Hører hovedsaklig på musikk fra pc i et 4x5 meter stort rom. Jeg fant disse høytalerene på finn.no som virket som noen utrolige gode tilbud: http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=17568717 http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=17672648 Har ikke peiling på høytalere, men er dette bra saker? Kan noen isåfall gi meg link til et bedre tilbud? brukt eller nytt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg hadde selvfølgelig kjøpt anlegget i den første linken. Proson-settet er overhodet ikke noe å satse på. Spesielt ikke når forsterkeren ikke greier å drive høyttalerne! Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Takk for svar Hadde et bedre øyet med det første anlegget jeg også men Proson høytalerne så utrolig kraftige ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 De så større ut, mener du vel. Høyttalerne er ikke kraftigere enn forsterkeren som driver dem, noe som i dette tilfellet var begrederlige greier. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) definitivt gått for det første alternativet. proson høytalerne er kanskje store, men de krever en forsterker deretter. den eltax forsterkeren som følger med er skadelig liten for høytalerne. hadde definitivt ikke kjøpt nr 2. Endret 10. juni 2009 av Sangesland Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Skjønner greia...Hvis jeg hadde kjøpt riktig forsterker til Proson høytalerne da? Blir lyden altfor "stor" for rommet mitt? sorry,men har ikke peiling på slikt Endret 10. juni 2009 av Dudlie Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) du kan selvsagt kjøpe den nederste pakka. men da må du være forberedt på å legge ut 4-6000 til på en ny forsterker(hvertfall det jeg vil anbefale) edit: hvor stort er rommet ditt? Endret 10. juni 2009 av Sangesland Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Han skriver i førsteinnlegget at rommet er 4 x 5 meter. Jeg mener første pakken holder i bøtter og spann til et så lite rom, og vil nok gi deg langt bedre lyd for pengene enn den andre pakken. Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Okey, takk for svar;) Går nok for det første ja... Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Vet at jeg ikke skal dobbeltposte,men kan ikke kjøpe anlegg som ikke er et godt tilbud. Vil dere si at anlegget fra første linken er et bra tilbud som jeg burde slå til på,eller burde jeg gå etter noe nytt? Får jeg like bra anlegg for samme pris idag?(nytt) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Komponentene var relativt kostbare i sin tid og de er i meget god stand, så dette er et godt kjøp uansett hvordan du vrir og vender på det. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Kjøp brukt, da sparer du masse penger. Om noen høyttalere koster halvparten og er noen år gamle så er ikke det en ulempe, heller en fordel da de er skikkelig innspilt. Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Joda, men anlegget er jo ikke digitalt, noe som er en stor ulempe(?). For at jeg skal kunne spille av fra pc og ipod må jeg skaffe meg en squeezebox som koster bortimot 2-3 tusen. Er det waste og kjøpe et anlegg som er ganske gammelt og ikke digitalt med tanke på at jeg skal ha dette anlegget en god del år fremover, eller er det heller et knalltilbud i forhold til prisen? det jeg tenker mest på at jeg ikke har lyst til å betale for noe som kanskje er verdt mindre... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Null problem å spille av fra pc. Kjøp en 3,5mm jack til phonoplugger og bruk en av utgangene på forsterkeren. Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Forklarte det med squeezebox fordi forsterken ikke støtter jackkabel...Fortsatt et godt tilbud? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 hæ? Du kobler jack'en i pc'n og phonopluggene bak i forsterkeren. Da kobler du pc'n til som en signalkilde på lik linje som en hvilken som helst cd spiller. Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Beklager,riktig som du sa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå