Myagos Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg tok denne testen på en svensk humanistisk hjemmeside som tester hvor religiøs man er. Mitt resultat ble : Du verkar vara en klockren Humanist som inte tror på Gud! Hva religiøs er du? http://gudfinnsnoginte.se/ Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Du verkar vara enklockren Humanist! Nemmen! Forøvrig synes jeg spørsmålene var relativt gode til å være en slik type undersøkelse (med politisk agenda/betydelige egeninteresser). Endret 10. juni 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Som de flesta andra svenskar följer du en del traditioner som har anknytning till Gud. Däremot är du inte religiös och verkar stödja Humanisterna i tanken att samhället borde frigöra sig från regler och idéer som har tydligt religiöst ursprung. Bli medlem! Med vänliga hälsningar / Humanisterna Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du verkar vara en klockren Humanist! Tack så mycket! Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du tror inte på Gud och vill inte att religionen ska påverka samhället. Du följer oväntat många religiösa traditioner, men är ändå väldigt mycket Humanist. Välkommen att bli medlem! Med vänliga hälsningar / Humanisterna Stemmer bra. Men utover det å få bekreftet noe jeg allerede visste, ser jeg ikke helt hva jeg fikk ut av å ta testen... annet enn reklame Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du verkar vara en klockren Humanist! Du tror inte på Gud och tvekar inte att gå din egen väg när det gäller traditioner. Om du inte redan är medlem i Humanisterna tycker vi att du ska bli det. Hjälp oss gärna att debattera också, dina argument kan säkert få många att tänka till. Med vänliga hälsningar / Humanisterna Jaja. Ser ingen grunn til å melde meg inn i humanetisk forbund uansett. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du verkar vara en klockren Humanist! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du verkar vara en klockren Humanist! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du verkar vara en klockren Humanist! Ikke bare virker jeg som en, jeg ER en klokkeren humanist! Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du verkar höra till den mindre del av Sveriges befolkning som är mycket religiös. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Se hva jeg fikk! Du luktar korv, men är fortfarande en trevlig kille. Men ja. Jeg kom vel ut akkurat som alle andre her. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Du är religiös. Samtidigt tyder dina svar på att du har ett öppet sinne. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Du verkar vara enklockren Humanist! sammtidig må jeg si at testen er idiotisk lagt opp. den forutsetter at alt du er imot er religiøst betinget. f eks er det ikke noe midtpunkt på spørsmålet om abort. enten er du imot det fordi gud sier det, eller så er du for det fordi kvinner skal kunne bestemme over sitt eget liv. hva med de som ikke tror på gud, men er imot abort ut ifra sitt menneskesn? Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 "Du verkar höra till den mindre del av Sveriges befolkning som är mycket religiös." Jeg ville nå ikke klassifisert meg selv som svært religiøs, men flere av spørsmålene er upresise og nok definert i en antireligiøs humanists favør. Så... vel, whatever. Var nå det resultatet jeg fikk av vår kjære allvitende test Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 «Du verkar öppen för tanken att Gud kan finnas men är inte mycket för religiösa traditioner - kanske kan man kalla dig agnostiker? Många humanister har den uppfattningen. Du liknar oss också på så sätt at du gärna vill minska religionens påverkan på samhäller. Välkommen att bli medlem!» Stemmer sånn nogenlunde, men nei takk. sammtidig må jeg si at testen er idiotisk lagt opp. den forutsetter at alt du er imot er religiøst betinget. f eks er det ikke noe midtpunkt på spørsmålet om abort. enten er du imot det fordi gud sier det, eller så er du for det fordi kvinner skal kunne bestemme over sitt eget liv.hva med de som ikke tror på gud, men er imot abort ut ifra sitt menneskesn? 1i. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Du är religiös. Samtidigt tyder dina svar på att du har ett öppet sinne. Ser på meg selv som en liberal/moderat kristen med et åpent sinn. Men ser ikke på meg selv som veldig religiøs. Går veldig sjeldent i gudstjeneste. Er heller ikke tilhenger av å prakke kristendom på andre fordi kristendommen er best liksom. Men jeg assosierer også det å være religiøs som å være veldig spirituelt/åndelig tilknyttet til sin religion... Og syns egentlig ikke jeg er så veldig åndelig tilknyttet til min tro... Så jeg vet egentlig ikke om jeg er så veldig religiøs. Kommer vel litt an på hva man legger i begrepet. Alt i alt så tror jeg at jeg fikk det resultatet som machet meg best. Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Som de flesta andra svenskar följer du en del traditioner som har anknytning till Gud. Däremot är du inte religiös och verkar stödja Humanisterna i tanken att samhället borde frigöra sig från regler och idéer som har tydligt religiöst ursprung. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 "Du verkar höra till den mindre del av Sveriges befolkning som är mycket religiös." Jeg ville nå ikke klassifisert meg selv som svært religiøs, men flere av spørsmålene er upresise og nok definert i en antireligiøs humanists favør. Så... vel, whatever. Var nå det resultatet jeg fikk av vår kjære allvitende test samme fikk jeg, og helt enig. noen av spørsmålene hadde ikke alternativer jeg ville velge. som f.eks en religiøs skole eller religionsfri skole, jeg vil at ungen min skal gå vanlig skole med vanlig KRL så ungen lærer om andre trosretninger, ikke en skole som lærer kun om min religion, eller en skole som ikke lærer noe som helst. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 I tillegg går teksten ut fra at Gud faktisk har åpenbart seg gjennom noen av disse hellige skriftene(dersom han fins). Jeg vil jo at Guds vilje skal være det som bestemmer livet mitt, men ikke hvis Koranen er hans vilje nedskrevet. Men det finnes det jo ikke noe alternativ for. Lenke til kommentar
Johari Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hvor religiøs eg er? ca 0! Den testen var dårlig synst ej. Endret 15. juni 2009 av thoojs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå