Minamo Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg er så heldig at jeg har fått tildelt hele tre alvorlige kroniske sykdommer Lucky me Jeg har et godt liv, og fungerer normalt i hverdagen, selv om jeg må ta det mer me ro enn andre rundt meg, og i tillegg er det enkelte ting jeg ikke kan spise. Nå er jeg midt i eksamensperiode, og skal ha muntlig eksamen på fredag. Sliter enormt med konsentrasjonen, slik har det vært i en lengre periode (pleier å ha slike perioder, sykdommene jeg har blir forverret ved stress), og sliter i tillegg med hukommelsen. Det er sånn at jeg kan sitte og se ut i luften, eller lese side opp og side ned i lengre tid, før jeg til slutt oppdager at jeg ikke har fått med meg noe av det jeg har lest Hender også at jeg ikke greier å holde meg våken, men sovner der jeg sitter Jeg er 19 år, og det er siste eksamenen min, så jeg vil jo ha et greit resultat Spiser sunt og sover 8 timer eller mer om nettene. Er det noen som har tips til hvordan dette kan forbedres? Behøver ikke å være en superkur slik at jeg klarer eksamen, men vil jo ha det bedre i ettertid og Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Mental trening; forsøk å ta deg inn igjen når du merker du blir ukonsentrert. Stress svekker hukommelsen dessverre. Å starte en ginseng-kur 7-10 dager før eksamener kan være veldig effektivt, men har lite tro på å ta slikt hele tiden [og ta aldri mer enn anbefalt dose]. Min erfaring er at da svekkes effekten. Endret 11. juni 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Dårlig konsentrasjon og problemer med at du sovner. 1. Finnes noe som heter narkolepsi tror jeg som gjør at folk bar sovner helt uten videre, de som sliter verst med dette sovner ofte på noen sekunder flere ganger per dag. 2. Søvnproblemer, får du nok søvn med bra kvalitet om natten. Hvis ikke kan du ha søvnapne som gjør at du snorker mye og har en del pustestopp. Det medfører at man ikke får nok oksygen og ligger urolig. 3. ADHD, nettopp, ADHD fører ikke bare til hyperaktivitet men tror det skal finnes en type som faktisk forårsaker konsentrasjonssvikt. Sjekk med legen din og forklar problemet. Edit: 4. Kan vel også være feilernæring, for lite mat eller for ensidig kost. Endret 11. juni 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå