:utakt Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg har nylig konvertert fra SE til Nokia, og fy *sensurert* så frustrert jeg blir da.. Min 5630 er en musikktelefon, med egen musikkspiller og hele pakka. Spørsmålet er, hvordan i heiteste får jeg musikk inn på telefonen? En bekjent sa til meg at det var bare "drag and drop" mellom pc'en og musikkmappa i minnekortet, og at jeg bare kunne oppdatere musikkbiblioteket etterpå. Jeg har musikkfilene på minnekortet, og kan spille dem av fra filbehandling. Greia er at jeg skjønner ikke hvordan jeg skal oppdatere musikkbiblioteket!! Prøver å trykke valg -> oppdater som han sa, men "oppdater" er ikke et alternativ i menyen. Da får jeg heller ikke lagt inn filene i avspilleren. Jeg har skjønt at jeg *kan* bruke det medfølgende Nokia Music Manager, men den konverterer filene over til noe aac-skit med elendig bitrate. Hjelp? Noen? Nokia. Frustrating people. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Ok, prøvde å skru telefonen av og på. Da var plutselig menyvalget "oppdater musikkbibliotek" der. Så overfører jeg flere filer, men nå er menyvalget borte igjen. Hva ER dette for noe søppel, egentlig?? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Fremgangsmåten virker altså å være: 1) Overfør filer 2) Skru av telefon 3) Skru på telefon 4) Oppdater musikkbibliotek Punkt 4 er umulig å gjennomføre hvis ikke punkt 2 og 3 er gjennomført først. Hurra for brukervennligheten! Heia Nokia! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Hvis noen vet om dette er Nokiastandard eller kan tenke seg noe jeg gjør feil, så blir jeg glad for innspill... Lenke til kommentar
mava Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hvis noen vet om dette er Nokiastandard eller kan tenke seg noe jeg gjør feil, så blir jeg glad for innspill... Virker som du kanskje gjør noe feil. Det er en ganske stor overgang fra SE. Tar vel litt tid å bli vant til symbian. Mener selv Nokia er mye enklere. Når du står i "musikkbiblioteket" etter at du har startet spilleren så skal oppdater musikkbibliotek vises når du trykker på valg. Har ikke hatt problemer med dette tidligere. Det skal være like enkelt om du overfører direkte på minnekortet eller drar dem over i Nokia PC Suite vinduet (ved bruk av kabel. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Merker at det er litt forskjell, ja. Men som jeg prøvde å forklare over, problemet er at alternativet "oppdater" ikke finnes i menyen "valg" etter at jeg har overført filer. Hvis jeg slår telefonen av og på igjen kommer plutselig "oppdater" til syne på menyen, og alt virker som det skal. Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg har skjønt at jeg *kan* bruke det medfølgende Nokia Music Manager, men den konverterer filene over til noe aac-skit med elendig bitrate. På "Nokia PC Suite" kan du bare gå på Innstillinger -> lydkonvertering og så trykke på "ikke konverter", så er det problemet fikset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå