Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mat og helse


Anbefalte innlegg

Når man har mat og helse som er avsluttende fag i 9.ende. Er det det man presterer på slutten av året eller det man presterer gjennom hele terminen som teller for karakteren?

 

F.eks. Jeg får 2 på en praktisk prøve rett etter jul, så får jeg 6 på en praktisk prøve rett før sommeren. Hva får jeg som standpunktkarakter?

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt sykt å få 2 på en praktisk mat og helse prøve?

 

 

En skal ikke ta gjennomsnitt av alle karakterene for å finne standpunktkarakteren. Det er utviklingen som teller; og i og med at du har fått 6 på teori prøven og kanskje forbedra deg praktisk i timene etter den praktiske prøven; så tror jeg at du får/bør få en 5 i standpunkt.

Lenke til kommentar
Litt sykt å få 2 på en praktisk mat og helse prøve?

 

 

En skal ikke ta gjennomsnitt av alle karakterene for å finne standpunktkarakteren. Det er utviklingen som teller; og i og med at du har fått 6 på teori prøven og kanskje forbedra deg praktisk i timene etter den praktiske prøven; så tror jeg at du får/bør få en 5 i standpunkt.

:D Jeg har ikke fått 2er og 6er ;) Bare eksempel. Men jeg har fått en 4- i en time i starten av siste termin og lengere ut mot sommeren har jeg fått bedre og bedre, Derfor lurer jeg på om den 4-en vil telle på standpunktkarakteren.

 

En annen ting: Kan jeg bli trukket i karakter for å ha fått hjelp av foreldre i en hjemmeoppgave i å rette på norsk grammatikk? Dette er mat og helse ikke norsk... Foreldrene mine har ikke skiftet på noe annet enn grammatikk. De har ikke gjort noe med innholdet (næringsinnhold,økonomi osv...)

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar
Litt sykt å få 2 på en praktisk mat og helse prøve?

 

 

En skal ikke ta gjennomsnitt av alle karakterene for å finne standpunktkarakteren. Det er utviklingen som teller; og i og med at du har fått 6 på teori prøven og kanskje forbedra deg praktisk i timene etter den praktiske prøven; så tror jeg at du får/bør få en 5 i standpunkt.

:D Jeg har ikke fått 2er og 6er ;) Bare eksempel. Men jeg har fått en 4- i en time i starten av siste termin og lengere ut mot sommeren har jeg fått bedre og bedre, Derfor lurer jeg på om den 4-en vil telle på standpunktkarakteren.

 

En annen ting: Kan jeg bli trukket i karakter for å ha fått hjelp av foreldre i en hjemmeoppgave i å rette på norsk grammatikk? Dette er mat og helse ikke norsk... Foreldrene mine har ikke skiftet på noe annet enn grammatikk. De har ikke gjort noe med innholdet (næringsinnhold,økonomi osv...)

 

Som du sier, det er mat og helse ikke norsk. Mat og helse læreren din kan ikke trekke deg ned i karakter pga. grammatikk; eller at foreldrene dine har hjulpet deg med retting.

 

Har du i det hele tatt nevnt til læreren at foreldrene din hjalp deg med rettskrivingen?

Lenke til kommentar
Litt sykt å få 2 på en praktisk mat og helse prøve?

 

 

En skal ikke ta gjennomsnitt av alle karakterene for å finne standpunktkarakteren. Det er utviklingen som teller; og i og med at du har fått 6 på teori prøven og kanskje forbedra deg praktisk i timene etter den praktiske prøven; så tror jeg at du får/bør få en 5 i standpunkt.

:D Jeg har ikke fått 2er og 6er ;) Bare eksempel. Men jeg har fått en 4- i en time i starten av siste termin og lengere ut mot sommeren har jeg fått bedre og bedre, Derfor lurer jeg på om den 4-en vil telle på standpunktkarakteren.

 

En annen ting: Kan jeg bli trukket i karakter for å ha fått hjelp av foreldre i en hjemmeoppgave i å rette på norsk grammatikk? Dette er mat og helse ikke norsk... Foreldrene mine har ikke skiftet på noe annet enn grammatikk. De har ikke gjort noe med innholdet (næringsinnhold,økonomi osv...)

 

Som du sier, det er mat og helse ikke norsk. Mat og helse læreren din kan ikke trekke deg ned i karakter pga. grammatikk; eller at foreldrene dine har hjulpet deg med retting.

 

Har du i det hele tatt nevnt til læreren at foreldrene din hjalp deg med rettskrivingen?

Hun spurte...dumt å snakke usant. Men når jeg sender inn klagen får hun jo vite

At man ikke kan trekke for at foreldre hjelper med norsk grammatikk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har snakket med læreren og sendt inn klage nå. Når læreren leste klagen synes hun at jeg fortjener 5 fordi hun husket ikke at jeg bare hadde fått hjelp med norsk grammatikk, hun trodde jeg hadde fått hjelp med hele innleveringsoppgaven min. Rektor sier jeg fortjener 4 men hvorfor det når mat og helse læreren har gjort en feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...