rubestee Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hva er best til gaming i7 prosessorene eller Quad prossesorene? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 i7 hvis du (overklokker og) velger kraftig nok grafikkort. (kraftigere enn Radeon HD4870x2) Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 kjør på med i7 og du behøver ikke å gå for noe kraftigere enn 4870x2, det er vel bare gtx 295 som kniver om ytelsestoppen der tror jeg Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) i7 hvis du (overklokker og) velger kraftig nok grafikkort. (kraftigere enn Radeon HD4870x2) har ikke så mye viten angående dette du ofc du ikke må ha kraftigere skjermkort enn 4870x2, det er jo et av de kraftigste skjermkortene nå til dags.. (Det vil si at du sikter til GTX 295, som er nippe kraftigere, som igjen tilsier at du er Nvidia fan.. Blir litt irritert når du gir råd, når du ikke selv vet hva du snakke om.. Edit: I7 er bedre, fordi det er ikke alle spill som drar nytte av quaden Endret 10. juni 2009 av Thomisa Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 vel I7 er jo også en quadcore men den har 8 logiske kjerner. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 jepp men i7 vil uansett være mer akutelt en enn vanlig quad-core Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 dessuten er ikke quad 2 core prossesorene ekte firekjerens prossesorer, den har 2stk dobbeltkjerne på hver brikke, mens i7 er en ekte firekjernes brikke, HT eller ikke Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Hva er best til gaming i7 prosessorene eller Quad prossesorene? i7 er alle quadcores (hittil ihvertfall) så jeg anntar du mener i7 vs core2 arkitekturen. I så tilfelle er merkbart raskere på samme frekvens enn core2, men prisen er også ganske mye høyere, og hovedkortene for i7 prosessorene er også ganske mye dyere enn hovedkortene til core2. Om maks ytelse er det du vi gå for er i7 utvilsomt best, men om du vil ha mye for pengene så er core2 fremdeles meget attraktiv og absolutt rask nok for det meste. Mest for pengene i forhold til gaming er vel egentlig fremdeles en overkokket core2duo på et rimelig hovedkort, og så bruker du heller de sparte pengene på et fett videokort oppsett. Det er tross alt fremdeles få spill som faktisk bruker mer enn 2 kjerner til noen etydeig grad, så 2 kjerner på raskere frekvens er i de fleste tilfeller fremdeles bedre til gaming en 4 kjerner på tregere frekvens. -Stigma Endret 10. juni 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Grafikkort kan takle fysikk og slikt nå, så ikke mange åra til man slutter med prossesorer og har kjernene som er nødvendig montert på ett grafikkort istedet. Endret 10. juni 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Grafikkort kan takle fysikk og slikt nå, så ikke mange åra til man slutter med prossesorer og har kjernene som er nødvendig montert på ett grafikkort istedet. HÆ?! Du påstår at vi ikke kommer til å trenge CPU fordi at grafikkortene utvikler seg slik de gjør? Jeg tror du bør prøve å sette deg litt inn i hvordan en pc funker! smak på navnet CPU (Central Processing Unit) CPU er høyst nødvendig, alt i maskinen styres jo av cpu. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) i7 hvis du (overklokker og) velger kraftig nok grafikkort. (kraftigere enn Radeon HD4870x2) har ikke så mye viten angående dette du ofc du ikke må ha kraftigere skjermkort enn 4870x2, det er jo et av de kraftigste skjermkortene nå til dags.. (Det vil si at du sikter til GTX 295, som er nippe kraftigere, som igjen tilsier at du er Nvidia fan.. Blir litt irritert når du gir råd, når du ikke selv vet hva du snakke om.. Edit: I7 er bedre, fordi det er ikke alle spill som drar nytte av quaden Selvom du er uenig i påstanden trenger du ikke å være spydig. Hold deg til saken og ikke angrip meg. Hvis du leser denne testen forstår du hva jeg mener. I spill er skjermkortet flaskehalsen i de fleste tilfeller. http://www.legionhardware.com/document.php?id=825&p=6 Testoppsettet sammenlikner de ulike CPUene med Nvidia Geforce 280. De fleste prosessorene leverer omtrent like mange FPS. i7 er marginalt bedre i noen spill. Så i et midrange gameroppsett med et skjermkort vil ikke CPU være begrensningen. Hvis du har et moderat budsjett lønner det seg å bruke mer penger på skjermkort og mindre på CPU. Har du et høyere budsjett går du selvfølgelig for i7 og et kraftig skjermkort. Til andre oppgaver enn gaming er i7 helt klart overlegen en c2d quad prosessor. Endret 10. juni 2009 av obergeru Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det kan vel ikke herske særlig tvil om at PII940, DDR2 og AM2+ kort gir mest for pengene i dag (4 - kjerners) - det påstår jeg relativt sikkert hvis spillytelse er krav. Den koster tross alt 1500,- og hovedkortet rundt 900,-. Q9550 og i7 koster begge ca 2300,- + 1700,- hovedkort for i7, og ca 900,- for Q9550. Disse tre prosessorene gir veldig mye kraft. Relativ sikker er jeg også på at i7 vil være effektiv (altså ok) lengst. Dersom en ønsker en totalvurdering av hva som er best til "alt" hersker det vel heller ingen særlig tvil eller uenighet i forumet om at det er i7. Det som kan skille disse, eller hva en skal kjøpe, må nesten være økonomien. De tre enhetene CPU, Hovedkort og 4 evt 6 GB ram koster ca : Pii940 1500 + 900 + 400=2800,- Q9550= 2200 + 900 + 400=3500,-, i7= 2300 + 1700 + 700= 4700,- Da er det i prinsippet bare å bestemme seg. Ytelsen i forhold til de fleste skjermkort, som dårligere enn HD4870X2, vil variere ca 0-15% eller noe sånt. Lenke til kommentar
MsBond Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Grafikkort kan takle fysikk og slikt nå, så ikke mange åra til man slutter med prossesorer og har kjernene som er nødvendig montert på ett grafikkort istedet. HÆ?! Du påstår at vi ikke kommer til å trenge CPU fordi at grafikkortene utvikler seg slik de gjør? Jeg tror du bør prøve å sette deg litt inn i hvordan en pc funker! smak på navnet CPU (Central Processing Unit) CPU er høyst nødvendig, alt i maskinen styres jo av cpu. Det jeg antar Snotrus sikter til er Intel sitt Larrabee-prosjekt (eller hva man skal kalle det), hvor man forsker på mulighetene for å lage en mikroarkitekturhybrid mellom CPU og GPU. Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Så hvis jeg kjøper en Intel Core 2 Duo 3.16Ghz er den bedre da enn en Intel Quad med 2.88GHz, ytelses messig? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det kommer helt an på hva du skal spille, og om du kan overklokke. Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Hvis jeg ikke overklkker og jeg skal for eksempel spille Crysis? hva vil være best? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Skal du ikke klokke er vel egentlig E8400 best, siden det pr idag er veldig få spill som støtter mer en 2 kjerner. Dog, skal du spille GTA IV eller være klar for fremtidige spill er Core 2 Quad best. Lenke til kommentar
rubestee Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Takker for alle svar! Dere har hjolpet meg mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå