KristianS Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 .... flytter mest luft i forhold til støy. Desse støymålingane som produsentane oppgir, tar eg med ei klype salt. Nokon som har gode/ dårlige erfaringar? Papst vifta sine data: Ingen regulering. Turtall: 1600 o/min Luftmengde: 94m³/time. Støynivå: 26 db(A) Glidelager Enermax vifta sine data: Med regulering. rpm 1800-2300 Rated Voltage 12V Rated Current 0.12A- 0.20A Power Input 1.44W- 2.4W Air Flow(max) 63.05CFM- 94.92CFM (tilsv. ca 112 - 169m³/time) Noise 24.60dB- 30.10dB Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ville uansett ha valgt enermax'n pga viftestyring. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 det der er eit vanskeleg valg papst er nok best i forhald til luftmengde og støy men det er kjekkare å justere støynivået Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hvis du velger papst, men alikevel vil ha muligheten til å stille støynivået, så koster det bare 40,- for et potensiometer på Clas Ohlson. Dette er en regulerbar motstand, slik som på enermaxx vifta. Jeg har 4 pot-metere i maskinen. Helt genialt hvis du ikke gidder spandere flere hundre kroner på viftestyring. Et annet tips er jo å kjøre vifta på 7V, eller kanskje 5V. Ved 7V er så godt som mesteparten av lyden borte, og ved 5V skal den helt klart overdøves av andre komponenter i maskinen. Har et bilde av en 12V til 7V&5V liggende på hjemmesida mi, men de siste dagene har den av uvisse grunner vært umulig å nå, både via ie og ftp... DrErling Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har en 120mm Enermax. Synes den støyer for mye selv på laveste turtall. Da jeg ikke har prøvd papst ville jeg valgt den og en rheostat for å få ned hastigheten og støyen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Enermax har et lite rykte på seg om å gi fra seg en høyfrekvent lyd uansett hastighet desverre. Jeg har ikke personlig hørt/testet dette, hørt fra div poster på forumet. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ikke hos meg heller. La oss banke Ecthelion Lenke til kommentar
Superbrain Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Kan bekrefte Ecthelion's utsang om ulelyd fra Enermax sine vifter. Denne lyden oppstår etter en tids bruk. Har både Enermax og Papst selv, og mener Papst-viftene har en vesentlig høyere kvalitet enn Enermax's. Derfor: kjøp Papst sin vifte+en hastighetsregulering, det blir bedre og billigere i lengden Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Bygger mye utstyr til offshore og skipsindustri... Og der er det bare Papst som gjelder. Kvalitet tvers igjennom. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ville uansett ha valgt enermax'n pga viftestyring. Enig. har en selv. funker så BEIN Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 det der er eit vanskeleg valgpapst er nok best i forhald til luftmengde og støy men det er kjekkare å justere støynivået Å lage spenningsregulator er ikkje noko problem, så etter det eg les her, bør eg satse på papst? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ikke hos meg heller. La oss banke Ecthelion Come on Biatch! Tar deg lett Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Enermax har et lite rykte på seg om å gi fra seg en høyfrekvent lyd uansett hastighet desverre. Jeg har ikke personlig hørt/testet dette, hørt fra div poster på forumet. Helt korrekt Sitter her med 5 NYE enermax-80mm vifter. Og de "synger" uansett turtall.. ALLE 5 !!! Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 hmm mine 2 80mm synger ikke uansett turtall, men jeg syns de støyer litt selv på laveste turtall Lenke til kommentar
Micke Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Kan slenge på enda en bekreftelse på høy-frekvente lyder på enermax viftene, har to i kabinettet, som alltid gir en svak høy tone uansett turtall. Irriterende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå