Ayjay Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hva er det som skiller sjiamuslimene fra sunnimuslimene? Prøver å lage en paralell til eksamen der jeg forteller at det er ulike retninger innenfor kristendommen. Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det sjia og sunnimuslimer har til felles er at de er muslimer. Sjiamuslimer bor i hele verden og utgjør 80% av alle muslimer, sunnimuslimer bor i Iran og utgjør 20% av muslimene. Siden de er litt forskjellige mente Sadam det var grunn til og gå til krig med Iran. Lenke til kommentar
Polonium Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Her får du svar på spørsmålet ditt, selv om spørsmålet ser ut til å være stilt av en som går i 8. klasse. Lenke til kommentar
J-18 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det sjia og sunnimuslimer har til felles er at de er muslimer. Sjiamuslimer bor i hele verden og utgjør 80% av alle muslimer, sunnimuslimer bor i Iran og utgjør 20% av muslimene. Siden de er litt forskjellige mente Sadam det var grunn til og gå til krig med Iran. Tror du tar veldig feil der. Det er flest sunnimuslimer i verden og de fleste sjiamuslimene som bor i Iran. Saddam holdt på å undertrykke sjiamuslimene i IRAK og ikke Iran. Fordi han mente at det bare skulle være sunnier i Irak.. Det er ikke slemt ment, men jeg tenkte jeg kunne fortelle deg om feilen du gjorde... Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det sjia og sunnimuslimer har til felles er at de er muslimer. Sjiamuslimer bor i hele verden og utgjør 80% av alle muslimer, sunnimuslimer bor i Iran og utgjør 20% av muslimene. Siden de er litt forskjellige mente Sadam det var grunn til og gå til krig med Iran. Tror du tar veldig feil der. Det er flest sunnimuslimer i verden og de fleste sjiamuslimene som bor i Iran. Saddam holdt på å undertrykke sjiamuslimene i IRAK og ikke Iran. Fordi han mente at det bare skulle være sunnier i Irak.. Det er ikke slemt ment, men jeg tenkte jeg kunne fortelle deg om feilen du gjorde... Det er fult mulig at jeg blandet de... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå