Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til eksamen i religion ?:)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har eksamen i religion om 2 dager, og har fått oppgaven:

"Tenk deg at du er blitt kjent med en ungdom som er praktiserende muslim og nettopp kommet til Norge. Han kjenner ikke noe til kristendommen og ber deg gi en innføring i kristendommen slik at han kan forstå hva som er karakteristisk for denne religionen. Gi en framstilling av de sentrale momentene i kristendommen. Gi også en beggrunnelsee for ditt valg av momenter og ta i din framstilling hensyn til vedkommendes muslimske bakrunn"

Noen som har forslag til hvilke momenter jeg bør ta med? :)

Og hvilket syn har kristendommen på livet etter døden? Tenkte jeg skulle sammenligne det med Islam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har eksamen i religion om 2 dager, og har fått oppgaven:

"Tenk deg at du er blitt kjent med en ungdom som er praktiserende muslim og nettopp kommet til Norge. Han kjenner ikke noe til kristendommen og ber deg gi en innføring i kristendommen slik at han kan forstå hva som er karakteristisk for denne religionen. Gi en framstilling av de sentrale momentene i kristendommen. Gi også en beggrunnelsee for ditt valg av momenter og ta i din framstilling hensyn til vedkommendes muslimske bakrunn"

Noen som har forslag til hvilke momenter jeg bør ta med? :)

Og hvilket syn har kristendommen på livet etter døden? Tenkte jeg skulle sammenligne det med Islam.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du kan ta for deg mye innenfor kristendommen. Treenigheten, skapelsen, budskapet til Jesus, kirken, menneskesynet, bibelen, de forskjellige ritualene og mye mer...

Hvordan pilgrimsreisen er forskjellig i kristendommen og Islam..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...