Gjest member-63169 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Skal kjøpe en transformator fra en romansk butikk. De har ikke sånn vanlig nettbutikk lignende side med visa betaling eller paypal. Spurte hvordan jeg skulle betale, fikk svaret: "in advance in our bank account" Hva menes med det? overføre penger eller? Bør jeg betale med kredittkort for ekstra sikkerhet? kan jeg overføre cash med kredittkort på samme måte som med nettbank? har aldri hatt kred kort før. Takker. Lenke til kommentar
jarah Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Ikke for og være bedreviter eller noe, jeg vet jo ikke engang adressen til siden. Kan du oppgi den, blir så mye lettere å se da? Still deg selv dette spørsmålet: En romansk internettbutikk UTEN PayPal o.l (hold deg unna Western om det er store summer vi prater om) burde du holde deg unna. Ganske ofte svindel? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 De vil mao ha forhåndsbetalt for varen, det skjer direkte via nettbanken. Om du blir lurt har du ingen måte å få tilbake pengene på.. Alltid best å betale med Mastercard eller PayPal over nett, da klager du til de også tar de saken videre. Ville personlig aldri handlet fra sider som ikke har en av de betalingsmetodene. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 http://www.petra-toroid.ro/en/offer-request.html Tror egentlig det er en butikk for bedrifter. Men er det nettbankfunksjon på mastercard? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Ikke for og være bedreviter eller noe, jeg vet jo ikke engang adressen til siden. Kan du oppgi den, blir så mye lettere å se da? Still deg selv dette spørsmålet: En romansk internettbutikk UTEN PayPal o.l (hold deg unna Western om det er store summer vi prater om) burde du holde deg unna. Ganske ofte svindel? Samme tenker jeg. Men virker ganske seriøs, søkt litt på nettet men finner ikke noe negative tilbakemeldinger på de. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Skal kjøpe en transformator fra en romansk butikk. De har ikke sånn vanlig nettbutikk lignende side med visa betaling eller paypal.Spurte hvordan jeg skulle betale, fikk svaret: "in advance in our bank account" Hva menes med det? overføre penger eller? Bør jeg betale med kredittkort for ekstra sikkerhet? kan jeg overføre cash med kredittkort på samme måte som med nettbank? har aldri hatt kred kort før. Takker. Bankoverføring er jo helt kurant, så ut som en nisjeprodusent av skreddersydde trafoer? At en slik produsent ikke har en normal webshop er vel forståelig hvis de jobber mest mot bedrifter. Det er litt mer brydderi og koster mer i gebyrer enn andre metoder men stoler du på produsenten så kjør i veg. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Oki, takker ja det er det de selger, pris på frakt og trafoen inkludert moms koster det samme som en fra butikk her i norge, og da er ikke frakten tatt med. En finner det meste ganske mye billigere en i norge hvis en leter! Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Men kan jeg bruke nettbanken min da eler må jeg kontakte banken? er det ikke vanskelig med sånne transaksjoner? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Men kan jeg bruke nettbanken min da eler må jeg kontakte banken? er det ikke vanskelig med sånne transaksjoner? Spør etter IBAN-nummeret deres, og legg inn dette under "utenlandsbetaling" i nettbanken din, sammen med et referansenummer/ordrenummer (tilsvarende KID-nr som vi bruker i Norge) eller annen forklaring på hva betalingen gjelder. De aller fleste nettbanker jeg har vært borti har mulighet for å betale til utlandet. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Oki, og da skriver jeg inn verdien i Euro eller NOK tilsvarende EUR? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 I den utenlandske valutaen du skal betale i. Hvorfor ikke bare logge inn i nettbanken og se selv? Det bruker nemlig å være relativt selvforklarende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå