Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Agrresjon og konebanking


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv din lokale kommune. Mulig de har hjelpeordninger. Ellers har nok det statlige helsevesenet også.

 

Nå vet ikke jeg hvor du bor.. men dersom du for eksempel holder til i Stavanger.

 

Her i distriktet er kommunen veldig aktiv med å annonsere for slike tjenester og liknende, både i aviser, på kino og på legesentrene. Dette gjelder alt fra vold og psykose til arbeidstrening og problemer med gjeld.

 

Sjekk også ut http://www.helsedirektoratet.no/

Lenke til kommentar

Trådstarter: Alternativ til Vold er stedet du burde ta kontakt. De har gode opplegg. Både for de som allerede er voldelige og mer preventivt.

 

edit: Ser nå at det er de samme som han over meg anbefaler. De har veldig god kompentanse på dette. Ikke nøl med å kontakte dem. En henvendelse unødvendig er bedre enn en for lite.

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

 

I psykiatrien hvor jeg jobbet fantes det et slikt tilbud til menn med aggresjonsproblemer. Dette var en gruppe som møttes en gang i uka (ca. 6-8 pers) for å diskutere vanskelighetene rundt dette og mulighetene for å gjenkjenne faresignalene/triggerne og gi aggressjonen et annet utløp.

 

Dette var i Stavanger, og jeg tror prosjektet enda pågår. Et absolutt kriterie for å delta i gruppen er at man er rusfri ("vanlig" alkoholbruk ekskludert).

 

Følgende artikkel om tilbudet er veldig bra:

Sinnemestring

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...