Marker Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Vi kjøpte for 1,5 år siden en sofa hos Hilmers Hus i stavanger. Denne har i løpet av denne tiden blitt svært slitt, selv om den er lite og pent brukt og vi ønsker å reklamere på kjøpet. I henhold til Hilmers Hus AS gikk Hilmers Hus Stavanger AS konkurs i juli i '08, og Hilmers Hus AS sier at siden sofaen ble kjøpt før konkursen så kan de dessverre ikke hjelpe oss. Har jeg noen rettighet her eller har de ved å organisere det i forskjellige AS snodd seg vekk fra ansvaret? Når det er sagt så ha Stavanger-kontoret i en annen sammenheng sagt at det ikke skulle være noe problem å bruke tilgodelapp fra Hilmers Hus stavanger hos Hilmers Hus Oslo, selv etter konkursen. Lenke til kommentar
svante Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Da må du finne ut hvem som har vært/er importøren av denne sofaen og så retter du din reklamasjon til dem. Lenke til kommentar
adverb Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 "Svante" er inne på riktig bane i dette tilfellet. Utfordringen kan dog ligge i å finne hvem som er importøren/fabrikanten dersom dette er et "umerket" produkt. Dvs. "kinaimport" eller annet. Det kan også tenkes at selve kjeden står som importør. Dersom dette er tilfellet, skal du kunne ta saken videre med dem. Råder deg i alle fall til å ta kontakt med kjeden og spørre etter fabrikasjon og import informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå