Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Slipe Terrassen med Plansliper?

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg startet å slipe terrassen min med en plansliper da. Men det tar så himla lang tid og er skikkelig krevende arbeid. Har slipet i 4-5 timer nå og har kanskje tatt en kvadratmeter bare.

Er en sliper fra black & decker

http://www.blackanddecker.no/powertools/pr...s/catno/KA197E/

kjøpte for 499 på obs.

Er det noen spesielle teknikker man må håndtere disse maskinene på? er en helt amatør..

Noen tips hadde vært fint

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planslipern er et ALT for fislete til slikt arbeid. En båndsliper er det du skal ha her. En el-høvel er også mulig, men da må det være skrudd så skruene er langt nok nedi.

Det er også viktig å bruke riktig papir, bruk gjerne grovt først og noe finere etterpå. Høyere korningstall (f.eks 240) er finere enn 120.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Høres ut som et optimistisk prosjekt ;-)

Hvor stor er denne terrassen? Lei heller en skikkelig gulvsliper på obs! bygg , se her: http://www.inkognito.no/coop-no/seksjoner/...utleievbygg.pdf . Begynn med 60-80, avslutt med en runde med 100-140 (spør der du leier).

Sjekk at alle spikre/skruer er langt nede i treverket før du begynner, ellers trenger du MYE papir og ødelegger sylinderen på gulvsliperen.

Lenke til kommentar

Alt annet enn gulvsliper er bare å gi opp ja. Slipte gulv selv i høst, og brukte gulvsliper der den kom til. Tok båndsliperen langs kantene og der gulvsliperen ikke kom til. Totalt sett brukte jeg tre ganger så lang tid på en liten brøkdel av arealet med båndsliperen. Dessuten blir det ujevnt og lagt fra like pent som med en skikkelig sliper.

Kost på deg de få hundrelappene det koster å leie en gulvsliper - det er verdt det både for kroppen din og resultatet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...