NiTech Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hei, legger inn løsningen på et problem en kan oppleve med Canon sitt S10 digikamera. Da vi endelig tok våre første steg i Paris og begynte å ta noen bilder av steder som Eifeltårnet, Triumfbuen, Notre Dame og Latiner-Kvarteret, sa plutselig kameraet mitt god natt. Når jeg skrudde på kameraet, gikk linsen ut ett par sekunder før det blinket på topp-displayet: "E28." Uheldigvis fikk jeg ikke fikset problemet før jeg fikk tilgang til internett. Det viste seg at E28 er en generell feilmelding for flere feil som kan oppstå i forbindelse med fokuserings-enheten. Dertill finnes det også flere løsninger, fra avanserte til mer enkle: 1. Ta ut batteriet (det oppladbare ja) og la det være ute i 20 minutt (det funka for meg.) 2. En tynn ledning inni linse-modulen er røket (fordi den løsnet fra limet som hindret linsen i å kappe ledningen i det linsen går inn. 3. En tysker sa at i det linsen går ut, blir to kabler presset mot et kontakt-område. Han sier problemet forsvinner hvis du lodder de to kablene mot kontakt-området. Canon vil ikke gi informasjon om denne feilen- og tar en flat rate på 150$ for å fikse kameraet- og så mye er det ikke værdt lengre... Jeg hadde tatt omkring 8000 bilder med kameraet mitt da det slutta å funke. Håper dette kan hjelpe noen i nød. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hva med Kjøpslovens 5 års reklamasjonsfrist på feil og mangler? Hvis kamera er kjøpt i Norge da? Lenke til kommentar
NiTech Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 5 år? Var ikke klar over det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå