Gå til innhold

Torrentklient for linux med god RSS-funksjon?

Anbefalte innlegg

Finnes det en torrentklient for Linux som har en like god eller bedre RSS-funksjon som Utorrent? Trenger en som kan settes opp slik at jeg kan filtrere ut det jeg ikke ønsker. I Utorrent fungerer dette perfekt, men finnes det alternativer i en Linux-klient?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Det er vel faktisk et dumt spørsmål, hehe. Mange trackere tilbyr RSS-feed, så man får laste ned ting man forventer skal komme, f.eks. episoder av TV-serier. Klienten konfigureres til å velge ut den og den torrent-filen, og laster så ned materialet med en gang det kommer, så det er klart når man selv finner det for godt å bruke maskinen. Det er en enorm fordel om man har treg linje, eller sliter med dårlig seeding.

Til trådstarter: jeg vet at kTorrent har støtte for RSS, men jeg har dessverre ikke fått testet det enda, så jeg kan ikke garantere for hvor godt det fungerer. Jeg må derimot si meg helt enig i at µTorrent fungerer som en drøm på det området - og de fleste andre for den saks skyld.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv ktorrent, ingen vits i å dille med utorrent når du kan få en torrentklient som har alt.

sudo aptitude install ktorrent

så går du til Settings->Configure KTorrent->Plugins. Huk av RSS feeds og alt annet du vil ha i tillegg til standardfunksjonalitet. Du vil aldri savne utorrent igjen.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Innlegg med link til torrentside er fjernet da siden inneholder kopibeskyttet materiale.

Det er forbud å poste materiale som er beskyttet av opphavsretten, med mindre man har opphavsretten til dette materialet eller det er godkjent av opphavsmann. Det samme gjelder linking til slikt materiale (herunder piratkopiert) på andre nettsteder enn de som rettighetshaver har godkjent.

Dette innlegget skal ikke kommenteres her; reaksjoner tas på PM.

Lenke til kommentar
Ikke ta deg bryet en gang. Har testet det meste av torrentklienter til linux men ingenting slår Utorrent i wine.
Kan du fortelle meg en grunn til å velge utorrent fremfor ktorrent?

Vel for det første så er RSS-funksjonen dårlig, noe trådstartet letet etter. Dette gjelder spesielt sorterings og labelsfunksjonene. For det andre så oppfører ikke kTorrent seg bra med 100+ torrenter. Programmet har ogå en tendens til å rapportere rotete/feil til tracker. UPnP-funksjonen var (er ikke sikker på om den er nå lenger) dårlig (laget forskjellige oppføringer, byttet port osv). Utenom dette er det bare småfeil/irritasjoner som jeg ikke tar i farten som har hindret meg i å bruke programmet kontra utorrent via wine.

Vis jeg flytter til linux en gang til så kan jeg komme med en ny rapport, sist version jeg prøvde var i Ubuntu for ca et halvt år siden. Sikkert en gammel version.

Lenke til kommentar
Vel for det første så er RSS-funksjonen dårlig, noe trådstartet letet etter. Dette gjelder spesielt sorterings og labelsfunksjonene.
Jeg kan ikke se at ktorrent (verken siste kde3 eller nyeste kde4) mangler noe der, kan du ikke være mer spesifikk?
For det andre så oppfører ikke kTorrent seg bra med 100+ torrenter.
Dette har jeg ikke opplevd, har du noe dokumentasjon på problemet (feature request,bug rapport e.l.)?
Programmet har ogå en tendens til å rapportere rotete/feil til tracker.
Høres ut som bug, testet du en veldig tidlig kde4 versjon?
UPnP-funksjonen var (er ikke sikker på om den er nå lenger) dårlig (laget forskjellige oppføringer, byttet port osv).
Høres også ut som bug. Jeg setter portene mine selv, så har ingen erfaring med denne, men igjen er jeg jo nysgjerrig på hvilken versjon du testet. Siste kde3 versjon var meget solid, og kde4 versjonen fremstår nå som meget solid. De første kde4 versjonene var det nok derimot en del issues med.
Vis jeg flytter til linux en gang til så kan jeg komme med en ny rapport, sist version jeg prøvde var i Ubuntu for ca et halvt år siden. Sikkert en gammel version.
Da spørs det om du testet 8.10 som hadde en tidlig kde4-versjon. Prøv heller 8.04 som har en moden kde3-versjon, eller 9.04 som har en vesentlig mer debugget kde4-versjon
Lenke til kommentar

OK, det forklarer antagelig mye. Hvis du ikke ønsker bleeding programvare, så burde du holde deg til 8.04 inntil neste long term support (dvs. 10.04 som kommer om trekvart år).

Ser ut som hele listen din kan tilskrives issues som er fikset og listet opp på hjemmesiden til ktorrent:

http://ktorrent.org/

Ta en titt på RSS biten her (som ikke var på plass i 8.10):

http://ktorrent.org/wiki/index.php/Syndication_Plugin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...