Loomis Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei. Jeg har et problem med mitt hovedkort. Det kan nevnes at jeg har en 4 år gammel pc. Står en athlon 64 xp4000 på et Asus A8N-SLI Deluxe hovedkort. Den første PSUen min tok kvelden for et par år siden. Har investert i en Mist 600w i ettertid som har fungert utmerket. Problemet er at hovedkorte mitt ikke klarer å gi signal til psuen om at den skal starte opp. Har prøvd å jumpstarte hovedkortet men det er ingen respons. Jeg har jumpstartet psuen, da startet alt av komponenter som er koblet til opp. Har også testet psuen på et annet hovedkort, hvor den fungerte fint. Pcen har i all hovedsak stått på i 4 år. Men når jeg skurdde den av her om dagen nektet den å starte igjen. Pcen har vært meget stabil, så tror ikke det er noe feil med kortet, bortsett fra at den ikke klarer å gi signalet til psuen. Noe som er en ganske viktig... Det lyser forresten i det grønne lyset på hovedkortet. Men det betyr vel bare at atx kontakten er koblet til? Noen som vet hvordan jeg kan få startet mitt hovedkort uten bruke powerswitch? Eventuelt hvordan jeg kan få "fikset" det på en annen måte. Takk for svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det kan være at HK og PSU ikke spiller helt på lag. Les om mulige problemer her, fra omtrent halvveis på siden: http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/d...atx-psu6_5.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå