Mariofrans Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Heisann ! Jeg trenger hjelp av dere for å klare å få medhold i klagen min. Læreren min har sagt at jeg ligger å vipper mellom 4 og 5. Resultatene mine: 6er på Innleveringsoppgave der vi skulle skrive næringsinnhold av maten vi lagde hjemme. Sterk 4+ på framføring om etisk handel 5- på praktisk prøve Hva er grunnen til at jeg ikke får 5er på kortet? Jo, det er fordi jeg fikk hjelp hjemmenifra med å skrive punktum og komma og andre grammatikkting i hjemme. Læreren sier at jeg ikke har jobbet så bra de første ukene etter jul, og dermed trekker det ned. Dette er jeg ikke enig i. Her er argumentene mine for at jeg skal få en femmer: Jeg har jobbet hardt i hele skoleåret for å prøve å få en sekser, dette klarte jeg på hjemmeoppgaven. Jeg har vært positiv og jobbet effektivt og ikke tullet rundt som visse andre. Læreren har gitt meg og partneren min gode tilbakemeldinger på den praktiske prøven, men vi har ikke fått den tilbake. Læreren sa at vi samarbeidet godt, maten var god, timingen var kjempebra og vi stresset ikke og at den skriftlige innleveringen var kjempebra, det eneste minuset var at desserten sto for kort inne i ovnen og at vi tok margarin istedenfor smør. Jeg tror at lærerne som vi har hatt ikke har sett hva jeg har prestert i timene. De som jeg har vært på gruppe med har vært veldig fornøyd med innsatsen, effektiviteten og sammarbeidet jeg har gjort med dem og derfor har vi klart å lage god mat. Vi har jobbet raskt, bra og effektivt når vi skal vaske opp, tørke osv...Som har ført til at vi kunne dra hjem tidligere. I samarbeidet der vi skulle lage vårt eget produkt fikk vi en sterk 4+ på framføringen. Jeg synes det var veldig rart at alle jentene utenom en i min gruppe fikk sekser som standpunktkarakter. I den andre gruppen var det helt likt. Alle jentene fikk sekser utenom en. Dette synes jeg er nesten umulig å fatte på grunn av at læreren har sagt mange ganger at hun nesten ikke ga noen seksere. Av de som fikk seksere var det ikke mange av de som fortjente den, fordi jeg har jobbet like bra som dem, fått omtrent like bra karakterer på Innleveringer og framføringer. Hvorfor har ikke jeg fått 5 da? De som fikk 4 i standpunktkarakter har jeg sett i timene at de ikke har noe særlig innsats, men jeg føler at jeg har gjort mye mer enn dem og derfor synes jeg at jeg skal få en høyere karakter enn 4. Når jeg fikk standpunktkarakteren min var det mange som ble overrasket over at jeg ikke fikk høyere, og jeg trodde nesten det var en feil. Hva skal en klage inneholde? Er det dumt å skrive i klagen at det kanskje er diskriminering som har avgjort karakteren? (Alle jentene utenom 1 fikk 6 i mat og helse, og mange av dem syntes at jeg er mye bedre i mat og helse enn dem.) Ojda, det var et langt innlegg . Takk til alle som kommer til å svare og som har giddet å lese dette . -Mariofrans Endret 10. juni 2009 av Mariofrans Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Klag, for all del. Men ikke påstå at det er diskriminering, det er ikke opp til deg å bestemme, la den som får klagen trekke konklusjoner selv. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Klag, for all del. Men ikke påstå at det er diskriminering, det er ikke opp til deg å bestemme, la den som får klagen trekke konklusjoner selv. Ok, men det er vel fylkesmannen som skal avgjøre dette? Er det ikke smart om han vet om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå