Vegabond Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei. Jeg driver og bygger meg en cnc maskin, og den må jeg ha en datamaskin til. Jeg skal kjøre ubuntu med EMC2. Har prøvd 3 maskiner som jeg hadde stående, men de fleste ga en latency på over 100.000 Hvordan kan jeg få en lav latency?, hvis jeg kjøper en billig, enkel og ny pc, så er det vel ikke dermed sakt at latency`n blir lav? Det jeg trenger er: -Hovedkort -Ram -Prosessor -Skjermkort Nettverkskort har jeg fra før som sikkert kan brukes. Egentlig så synes jeg at det er rart at latency`n er så høy på de maskinene, men de er jo tross alt 5-6-7 år. Den maskinen jeg bruker til daglig får jeg latency på max 1500-1600. Noen som kan komme med noen tips uten og snakke hull i hodet med alt mulig rart som jeg ikke skjønner noe av Det er en stund siden jeg var inne på dette med og sette sammen komponenter til en data. Til slutt vil jeg si, selvfølgelig billigst mulig:) og kanskje en bærbar om prisen skulle bli grei? Mvh Robert. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Må bare få legge til: Jeg er utdannet CNC-operatør ^^ Hva slags maskin er det? Bare slik liten til hjemmeprosjekter? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Latency på hva? Noe CNC-relatert, eller er det snakk om interfacet til maskinen(USB, COM, ethernet etc.)? Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Må bare få legge til: Jeg er utdannet CNC-operatør ^^ Hva slags maskin er det? Bare slik liten til hjemmeprosjekter? Ja, den har et arbeidsområdet på 1000X460mm og 210mm i Z-aksen. her har du tråden min. http://forum.modellflynytt.no/showthread.p...p;highlight=cnc Legger også med noen gamle bilder, det er gjort en del etter disse da. Latency på hva? Noe CNC-relatert, eller er det snakk om interfacet til maskinen(USB, COM, ethernet etc.)? Det er skriverporten jeg kommer til og bruke for og koble datamaskinen opp imot styringskortet på CNC maskinen. Mvh Robert. Endret 10. juni 2009 av Vegabond Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Må bare få legge til: Jeg er utdannet CNC-operatør ^^ Hva slags maskin er det? Bare slik liten til hjemmeprosjekter? Hvilket cam program bruker du ? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Må bare få legge til: Jeg er utdannet CNC-operatør ^^ Hva slags maskin er det? Bare slik liten til hjemmeprosjekter? Hvilket cam program bruker du ? Mvh Robert. Dette er jo veldig spennende. Bruker du 3D CAD/CAM (DAK på norsk), og hvis ja hvilket program? Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Dette er jo veldig spennende. Bruker du 3D CAD/CAM (DAK på norsk), og hvis ja hvilket program? Ja, jeg bruker Autocad, og solidworks, samt Artcam til cam. Har lyst til og lære meg gibbscam, men det var ikke så enkelt.. Mvh Robert. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Dette er jo veldig spennende. Bruker du 3D CAD/CAM (DAK på norsk), og hvis ja hvilket program? Ja, jeg bruker Autocad, og solidworks, samt Artcam til cam. Har lyst til og lære meg gibbscam, men det var ikke så enkelt.. Mvh Robert. SolidWorks har vel en egen CAM "extension" har den ikke? Det hadde vel vært enklere å bruke den, eller kan du enkelt overføre CAD data fra SolidWorsk filer til Artcam? Selv synes jeg de tre store Catia, Pro/ENGINEER og Siemens NX (tidligere I-deas) er toppen av det man kan drømme om. De har alle sitt eget "perfekte CAM system". Men det koster jo mye. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Dette er jo veldig spennende. Bruker du 3D CAD/CAM (DAK på norsk), og hvis ja hvilket program? Ja, jeg bruker Autocad, og solidworks, samt Artcam til cam. Har lyst til og lære meg gibbscam, men det var ikke så enkelt.. Mvh Robert. SolidWorks har vel en egen CAM "extension" har den ikke? Det hadde vel vært enklere å bruke den, eller kan du enkelt overføre CAD data fra SolidWorsk filer til Artcam? Selv synes jeg de tre store Catia, Pro/ENGINEER og Siemens NX (tidligere I-deas) er toppen av det man kan drømme om. De har alle sitt eget "perfekte CAM system". Men det koster jo mye. Har ikke prøvd dette så altfor mye i og med at jeg bygger for det meste nå, men man kan laste inn DWG,DXF osv i ja. Mvh Robert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå